Távozik posztjáról Klados Gusztáv, a DBR Metró Projekt vezetője

Vágólapra másolva!
Távozik a DBR Metró Projektigazgatósága éléről Klados Gusztáv - erősítette meg a Figyelő értesülését az [origo]-nak a fővárosi önkormányzat sajtófőnöke. Végleges utódjáról még nincs döntés, a munkáját ideiglenesen Kocsis István, a BKV vezérigazgatója veszi át. Klados Gusztáv szerint a metróépítés olyan szakaszba ért, amikor már nincs szükséges a szakértelmére, de a jövőben szívesen segít, ha problémák merülnek föl.
Vágólapra másolva!

A főpolgármester azt mondta, hogy Klados Gusztáv, a DBR Metró Projektigazgatóság vezetője maga kérte a felmentését. A munkáját ideiglenesen Kocsis István, a BKV vezérigazgatója veszi át, külön pénzt nem kap érte.

Egy más témában tartott sajtótájékoztatón Tarlós István egy kérdésre válaszolva közölte: a vezető maga kérte a felmentését, hogy el tudjon vállalni egy Kuala Lumpur-i alagútépítést. Eredetileg májusban járt volna le a szerződése, de így már január 31-ei hatállyal távozik a DBR-től. A főpolgármester hozzátette, hogy soha nem volt Klados Gusztávval sem neki, sem a Budapesti Közlekedési Központnak vitája.

A Figyelő című lap korábban azt írta, hogy Klados Gusztáv szerződését sokkal rosszabb anyagi feltételek mellett akarták megújítani, ezt nem fogadta el a szakember. A távozás hírét megerősítette az [origo]-nak a fővárosi önkormányzat sajtófőnöke, Szűcs Somlyó Mária. A Főpolgármesteri Hivatal közleménye szerint a 4-es metró első szakaszának alagútépítése befejeződött, ami a beruházásból még hátra van, az már nem Klados Gusztáv szakterülete. Utódjáról hamarosan gondoskodnak. A DBR Metró Projektigazgatóságon a megkeresésünkre visszahívást ígértek.

Klados tavaly az fn.hu-nak nyilatkozva lehetséges távozásának okaként említette, hogy csak az újságokból értesült a BKV fölé rendelt új csúcsszerv, a Budapesti Közlekedési Központ létrehozásáról, így az alagútépítő mérnök le akart ülni Tarlós István főpolgármesterrel, hogy megbeszéljék, ki mit gondol a jövőről.

Klados felajánlotta a segítségét, ha valami probléma lenne

Klados Gusztáv hétfő délutáni nyilatkozatában elmondta, hogy tavaly ősszel befejezték az alagútépítést, apróbb feladatok voltak még hátra, ezekkel is végeztek, így nem látta értelmét annak, hogy olyan, döntően gépészeti és elektromos munkákat vezessen, amelyekhez nem ért. A BKV-nak, úgy véli, innentől nagyjából ugyanazt kell csinálnia, mint a 2-es metró felújításánál, amihez a cégnek megvan a tapasztalata és a szakértelme.

Klados elmondta azt is, hogy nem foglalkozott azzal, hogy mennyi a fizetése, korábban ugyanis azért vállalta el a feladatot, mert látta, hogy baj van, és tud segíteni. Tarlós Istvánhoz szerinte jó viszony fűzte, és nem igaz, hogy lettek volna vitáik. "Felajánlottam a segítségemet, ha a későbbiekben probléma lenne" - mondta.