Három év alatt kétszáz új villamost és trolit venne Budapest

Tarlós István főpolgármester sajtótájékoztatón jelenti be, hogy Budapest melyik terét nevezik el Elvis Presleyről
Vágólapra másolva!
Közel száz új villamost és ugyanennyi trolit vásárolhat a főváros 2014-ig, ha a képviselők elfogadják az erről szóló előterjesztést a Fővárosi Közgyűlés jövő szerdai ülésén.
Vágólapra másolva!

A főváros honlapján csütörtökön hajnalban közzétett előterjesztés szerint 96 darab 35 és 54 méteres villamost, illetve 93 trolibuszt szereznének be 2014-ig, a második ütemeben 2016-ig pedig további 37 villamos érkezhet Budapestre.

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) által kezelt projekt együttes beruházási költsége 156,5 milliárd forint, de ennek jelentős részét, várhatóan 98 százalékát az Európai Unió finanszírozza, így Budapestnek 3 milliárd forint önrészt kellene biztosítania.

A járműbeszerzéshez kapcsolódva egyéb beruházásokat is meg kell valósítani, ilyen a megállók peronszintjének emelése és egy új villamos kocsiszín felépítése. Tanulmányok szerint erre a volt józsefvárosi pályaudvar területe alkalmas, ezért a BKK megkezdte a tárgyalásokat a MÁV-val - derül ki az előterjesztésből.

A dokumentum szerint Budapest villamosvonalain csak a 40 Combino felel meg a kor, és az akadálymentesség elvárásainak, a 118 darab Ganz-csuklósok túlkorosak, energiafelhasználásuk magas és gyakran meghibásodnak. A trolibuszok esetében a legrosszabb állapotban az orosz, 40 éves ZIU-9-es trolik vannak, és itt alacsonypadlós jármű egyáltalán nem közlekedik.

György István az előterjesztésben három ütemben javasolja a járművek beszerzését, a harmadik ütem 2020-ban zárulhat, ekkorra Budapest teljes villamos- és trolibuszhálózatát alacsonypadlós járművekkel szolgálnák ki.