Felmondja a szerződést a fővárossal a CET fejlesztője

Vágólapra másolva!
A Duna-parti CET fejlesztője, a Porto Investment felmondta a fővárossal kötött szerződését. A beruházónak az erről szóló közlemény szerint elege lett abból, hogy a Fővárosi Önkormányzat állandóan az átadás útjába áll, ha ez nem így lenne, szerintük már régen üzemelne a CET. A fejlesztő szerint ha az önkormányzat nem változtat a hozzáállásán, hosszú pereskedésre számíthat.
Vágólapra másolva!

Felmondja a Fővárosi Önkormányzat súlyos szerződésszegései miatt a szolgáltatási szerződését a Duna-parti CET bevásárló- és kulturális központ fejlesztője, a Porto Investment. A cég a közleményében azt írja, hogy a főváros "méltatlan stílussal és hozzáállással akadályozza a megnyitást, és törvénytelen lépéseivel okoz kárt a projekt összes résztvevőjének". Ha a főváros a 60 napos határidőn belül nem változtat szerződésszegő magatartásán, több mint tízmilliárd forintot kell fizetnie a hitelező banknak és a fejlesztőnek - áll a közleményben, az azonban nem derül ki, hogy ezt mire alapozzák. Kérdésünkre a Porto Investment azt mondta, a fővárosnak azért kellene tízmilliárd forintot kifizetni, mert ennyi a beruházás költsége, és ezt tulajdonosként a fővárosnak kellene állnia, mivel a "fejlesztő csak beruházott idegen ingatlanon".

A befektetők azt állítják, az egykori Közraktárak helyén épült CET komplexum már rég üzemelne, ha "a Tarlós István főpolgármester által a projekthez állított csapat nem gáncsolná el az átadást úton-útfélen". Törvénytelenül hívták le a bankgaranciát, jogtalanul érvényesítették ebből a késedelmi kötbért, és elijesztik a bérlőket olyan hajmeresztő ötletekkel, mint a bánatpénz - sorolják a példákat a közleményben a Porto Investment tulajdonosai, Márton Imre és John Benfold.

A Fővárosi Önkormányzat azt állítja, hogy a budapesti Közraktár mellé épített CET komplexum átadásának késedelméért a beruházó Porto Investment Hungary Kft. okolható. A főváros szerint nem igaz az sem, hogy hátráltatnák a létesítmény megnyitását. A főváros új vezetése és a Porto között tavaly év vége óta egyre mélyül a konfliktus.

Ha a főváros vezetése továbbra is kitart eddigi hozzáállása mellett, akkor a hosszú pereskedés a CET várva-várt megnyitását évekkel elhalaszthatja majd - áll a beruházók közleményében. A terület és az ingatlan a főváros tulajdona, ha kifizeti a beruházás költségeit, akkor azt tesz vele, amit akar. Ha viszont nem fizet, akkor évekig üres marad az épület, mivel per alatt lesz - mondta az [origo]-nak Márton Imre, a Porto Investment Hungary Kft tulajdonos-ügyvezetője. Ha a főváros fizet, a felek útjai elválnak, és Budapest maga üzemeltetheti majd az ingatlant és szedheti a bevételeit. Ami az üzleteket bérlők kárát illeti, a Porto Investment álláspontja szerint a kártérítést a szerződésszegés elkövetőjének, azaz az önkormányzatnak kell kifizetnie.

A Főpolgármesteri Hivatal Kommunikációs Igazgatóságának közleménye szerint a fejlesztési projekt lezárásának egyik feltétele a műszaki átadás-átvétel megkezdése. A főváros augusztus 24-én konkrét hiánylistát adott át a fejlesztőnek, és a közleményben emlékeztet arra, hogy a kulcsrakész állapothoz a szerződés szerint 56 elemnek kötelezően meg kell lennie - ilyenek például a külső sorompók és forgalomterelők. Az átadott listán 17 hiányzó elemet soroltak fel.

A főváros érthetetlennek nevezi a Porto sajtóközleményét, és ebben a helyzetben "megkeresi azt a megoldást, amelynek révén akár a Porto közreműködése nélkül is mielőbb átadhatja" a létesítményt. Szerettük volna megtudni, hogy milyen megoldások jöhetnek szóba, egyelőre várjuk a főváros válaszát a kérdésünkre.

A főváros és a Porto Investment közötti konfliktusról szóló cikkünket itt, a témában megjelent további írásokat pedig itt olvashatja.