Teljesítette a budapesti 2-es metróra szánt Alstom-szerelvény a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) féktesztjét - tudta meg pénteken az MTI az ügyet jól ismerő forrásból.
A teszteket a múlt pénteken, illetve hétfőn végezték el Budapesten. A hatóság azt vizsgálta, hogy az ötkocsis szerelvény megáll-e egy megadott féktávon belül úgy, hogy az öt kocsiból egyen kikapcsolták a fékeket. A szerelvény fékrendszerét ezzel a módszerrel többször is vizsgálták, és minden esetben teljesítette az elvárásokat. A hatóság ezt a tesztet írta elő, mivel a szerelvényeket gyártó Alstom korában mentességet kért a magyar jogszabályok alól.
Az Alstom és főváros vezetése júliusban módosította a korábban megkötött szerződést, e szerint ennek életbe lépésétől, vagyis augusztus 15-től számított 300 napon belül meg kell szereznie a végleges típusengedélyt a 2-es metróvonal szerelvényeire, és 330 napon belül le kell szállítania az első szerelvényt Budapestre.
A gyártó augusztus közepén jelezte, hogy módosítottak a korábban kifogásolt fékrendszeren. Bizonyos részei viszont továbbra is eltérnek a magyar szabályoktól, az Alstom ezért nyújtott be kérelmet arról, hogy mentességet kapjon a magyar jogszabályok alól. Az NKH döntése erről novemberben születhet meg.
Az Alstom és a BKV 2006-ban kötött szerződést a 2-es és 4-es metró vonalára szállítandó szerelvények legyártására. Ezt tavaly októberben bontották fel, mert az Alstom nem szerezte meg határidőre a szerelvények gyártásához szükséges típusengedélyt. A felbontással a BKV megpróbálta lehívni a szerződésben foglalt bankgaranciát, ennek jogosságát az Alstom vitatta, és beperelte a BKV-t. A francia bíróság első fokon az Alstomnak, másodfokon június közepén jogerősen viszont a BKV-nak adott igazat, így megkaphatták a 30 milliárdos bankgaranciát.