A DISZ Kulturális Egyesület debreceni önkormányzati képviselői szerint a most folyó átépítéseknél elmérték a villamosmegállók szigeteinek magasságát, és ezért a régi villamoskocsik ajtaját nem tudják majd kinyitni a megállókban.
Az európai uniós forrásból most épülő 2-es villamos vonalon alacsonypadlós kocsik fognak majd járni, ezért a közös - 1-es, 2-es - villamospálya-szakaszon magasabbra kellett építeni a jelenlegi utasváró szigeteket, hogy az mindkét villamoskocsi típusnak megfeleljen. A DISZ Kulturális Egyesület képviselői szerint a négy pár villamosmegálló átépítése után derült ki, hogy a régi villamos nem tudja majd kinyitni az ajtaját ezekben a megállókban.
Bár a peron magassága és az ajtó alja is 30 centiméter magas, az utasok súlya miatt a jármű akár tíz centimétert is megsüllyedhet, ami lehetetlenné teszi az ajtók nyitását - mondta Varga Zoltán, aki szerint több tízmillió forintba kerülhet a most átépített járdaszigetek újrabontása és újraépítése.
Nagy Attila, a DKV Közlekedési Zrt. vezérigazgatója azt mondta: biztos, hogy nem bontják el az új járdaszigeteket, mert a régi villamosok ajtóinak beállításával orvosolható a probléma.