Elmérték a debreceni villamosmegállók új szigeteinek magasságát

Vágólapra másolva!
Debrecenben nem tudják majd kinyitni a régi villamoskocsik ajtaját a megállókban, mert az átépítéseknél elmérték a járdaszigetek magasságát - állítják a DISZ Kulturális Egyesület önkormányzati képviselői. Becsléseik szerint több tízmillió forintba kerülhet a most átépített járdaszigetek újrabontása és újraépítése. A DKV Közlekedési Zrt. úgy véli, a régi villamosok ajtóinak beállításával megoldható a probléma.
Vágólapra másolva!

A DISZ Kulturális Egyesület debreceni önkormányzati képviselői szerint a most folyó átépítéseknél elmérték a villamosmegállók szigeteinek magasságát, és ezért a régi villamoskocsik ajtaját nem tudják majd kinyitni a megállókban.

Az európai uniós forrásból most épülő 2-es villamos vonalon alacsonypadlós kocsik fognak majd járni, ezért a közös - 1-es, 2-es - villamospálya-szakaszon magasabbra kellett építeni a jelenlegi utasváró szigeteket, hogy az mindkét villamoskocsi típusnak megfeleljen. A DISZ Kulturális Egyesület képviselői szerint a négy pár villamosmegálló átépítése után derült ki, hogy a régi villamos nem tudja majd kinyitni az ajtaját ezekben a megállókban.

Bár a peron magassága és az ajtó alja is 30 centiméter magas, az utasok súlya miatt a jármű akár tíz centimétert is megsüllyedhet, ami lehetetlenné teszi az ajtók nyitását - mondta Varga Zoltán, aki szerint több tízmillió forintba kerülhet a most átépített járdaszigetek újrabontása és újraépítése.

Nagy Attila, a DKV Közlekedési Zrt. vezérigazgatója azt mondta: biztos, hogy nem bontják el az új járdaszigeteket, mert a régi villamosok ajtóinak beállításával orvosolható a probléma.