Várszegi Gyula nem vállalta a DBR vezetését

Vágólapra másolva!
Az Index úgy tudja, a BKV lemondott vezérigazgatója a felkínált feltételekkel nem vállalta a DBR Metró Projekt Igazgatóság vezetését.
Vágólapra másolva!

A felkínált feltételekkel nem vállalta a DBR Metró Projekt Igazgatóság vezetését Várszegi Gyula, a BKV volt vezérigazgatója az Index információi szerint. A lapnak Várszegi pénteken megerősítette az információkat, a feltételekről pedig azt mondta, hogy "ez már nem aktuális kérdés".

A Főpolgármesteri Hivatal szerdán közölte, hogy a BKV korábbi vezérigazgatója lesz a DBR Metró Projekt Igazgatóság új vezetője, fizetése megegyezett volna a BKV vezérigazgató-helyettesi fizetéssel, amely 1,3-1,4 millió forint. Az Index korábban azt írta, ha Várszegi az eddigi fizetési feltételek mellett szerződik, akkor DBR-főnökként kétszer annyit kereshet, mint BKV-vezérként.

Várszegi Gyula február 10-én mondott le a BKV vezérigazgatói posztjáról, amelynek betöltésével tavaly szeptember elején bízta meg a főpolgármester. A lemondás okait nem részletezték, de a döntés összefüggésben állhat azzal, hogy prémiumot és jutalmat is kaptak a BKV vezetői, és a decemberben elvont üzemanyagkártyáikat is visszakapták a vállalat cégautót használó menedzserei. Tarlós István főpolgármester belső vizsgálatot indított annak kiderítésére, hogy volt-e prémiumosztás a BKV-nál.

Várszegi Gyula ezt megelőzően egyebek mellett a BKV igazgatótanácsának elnöke, a Metróber Közlekedésfejlesztési és Beruházási Vállalat és a MÁV vezetője volt.

A 4-es metró projekt előkészítésére és a lebonyolítás koordinálására létrehozott DBR Metró Projekt Igazgatóságot korábban Klados Gusztáv vezette, ő tavaly január végén kérte felmentését. Távozása óta mostanáig nem neveztek ki új vezetőt a társaság élére.