Kapkodott a BKV a fullasztó buszok elindításával

Térfigyelés a közösségi közlekedésben, egy BKV buszmegálló Budapesten
Vágólapra másolva!
Klíma, az van, de a gyors forgalomba állítás miatt nem volt idő kitisztítani és hűtőfolyadékkal feltölteni őket, ezért volt hőség a kinyithatatlan ablakú BKV-buszokon - érvelt a Budapesti Közlekedési Központ. A központ állítása szerint csütörtökön már több buszon működik légkondicionáló berendezés.
Vágólapra másolva!

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) elrendelte, hogy soron kívül üzemeljék be az ideiglenesen forgalomba állított Mercedes Citaro buszok klímaberendezéseit, a folyamat teljes egészében ugyan több napig eltart, de csütörtökön már több járművön működik a légkondicionáló.

A központ közlése szerint mindegyik Citarón van klímaberendezés, azok működképesek is, de beüzemelésük a gyors forgalomba állítás miatt nem történt meg időben, ennek okát kivizsgálják.

A BKK azért állította a honosítási eljárás vége előtt forgalomba a Németországból vásárolt használt Mercedes buszokat, mert a Nógrád Volánnal megszűnt a BKV alvállalkozói szerződése, újat még nem tudtak kötni, ezért a BKV-nak saját járműparkjából kell biztosítania a vonalak kiszolgálásához elegendő buszmennyiséget.

A BKV-figyelő nevű blognak több utas jelezte, hogy rosszul lettek a buszokon, mert azon vagy nem működött a légkondicionáló berendezés, vagy meleg levegőt fújt, az ablakokat pedig nem lehetett kinyitni. A BKK erre reagálva szerdán azt közölte, hogy nem igaz, hogy rosszullétek lettek volna.

A BKK csütörtökön a honlapján közölte, hogy a 25 forgalomba állított buszból tíz járművön működött a klíma, a szerdai visszajelzések nyomán soron kívül elkezdték beüzemelni a még nem működőket. A klímák tisztításra, illetve hűtőközeg-utántöltésre szorultak, ez a művelet buszonként több óra, ezért a munkafolyamat napokig tart, de a következő néhány napra elegendő mértékben feltöltik őket. Az első klímaberendezések már csütörtökre virradóra elkészültek.