Füves vágánnyal, akadálymentes peronokkal jön az új 1-es villamos

Vágólapra másolva!
Füves lesz a vágány, akadálymentesek a peronok az 1-es és a 3-as villamos pályáján, miután az Európai Bizottság jóváhagyta a beruházás uniós támogatását. Jövőre indul a munka, az 1-es a Fehrévári útig jár majd, és új villamosokat is vesznek.
Vágólapra másolva!

Jóváhagyta a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) az 1-es és 3-as villamosvonalak felújítására, illetve az 1-es villamos Rákóczi hídon történő átvezetésére vonatkozó projektjét az Európai Bizottság - közölte hétfőn a BKK. A társaság szerint ezzel véglegessé vált, hogy az általuk benyújtott 41 milliárd forintos beruházás megkapja a 94%-os intenzitású uniós támogatást. A fejlesztés 250 ezer ember utazását könnyíti meg, a társaság szerint javulni fog az utazás komfortja, és rövidül a menetidő. A felújítás 2013-ban kezdődik, az 1-es villamos Bécsi út és Puskás Ferenc Stadion közötti szakaszának, illetve a 3-as villamos leromlott szakaszainak felújításával.

Ezt követően át fogják vezetni az 1-es villamost a Rákóczi hídon, a szerelvények egészen a Fehérvári útig járnak majd a Szerémi út, illetve a Hengermalom út érintésével, a BKK szerint csúcsidőben 3-4 percenként.

Füves vágányok is létesülnek, az 1-es villamos óbudai és az új, Fehérvári útig vezető szakaszán, valamint a 3-as villamos Kőbánya központján átvezető szakaszán létesülnek. Új váltókat is építenek, hogy forgalmi zavarok esetén rövidebb szakaszon kelljen buszokkal pótolni a villamosokat.

Felújítják a nagyobb közúti csomópontokat is, a villamosok érzékelésére alkalmas jelzőlámpa-rendszereket építenek, ami gyorsítja majd a menetidőt. Felújítják, megemelik és akadálymentessé teszik a peronokat, lifteket építenek be, és új gyalogos átkelőhelyeket alakítanak ki. Új perontetőket is építenek.

A megújuló vonalakra új járműveket kell majd beszerezni. A közleményben azt írták, a kormány támogatja a beruházást, amelynek köszönhetően teljesültek az uniós támogatáshoz szükséges feltételek, és 2012 tavaszától megindulhat a projekt. Először véglegesítik, hogy hány villamost vesznek, milyen ütemezéssel, majd támogatási szerződést kötnek.