Tarlós felülvizsgáltatja a 3-as metró teljes szakaszát

Vágólapra másolva!
A Főpolgármesteri Hivatal közleménye szerint a pályaszakasz felülvizsgálata mellett Tarlós elrendelte a felelősség kérdésének vizsgálatát is a hármas metró "évtizedes általános elhanyagolt állapotáért". Az Index szombaton egy BKV-dolgozó levelére hivatkozva azt írta: életveszélyes állapotok uralkodnak a 3-as metró egyes szakaszain.
Vágólapra másolva!

A hármas metró teljes pályaszakaszának felülvizsgálatát rendelte el Tarlós István főpolgármester - közölte Szűcs Somlyó Mária, a Főpolgármesteri Hivatal kommunikációs igazgatója szombaton. A hivatal közleménye szerint a vonalon közlekedő szerelvények felújításáról a főpolgármester már 2011-ben rendelkezett, és az jórészt meg is történt. A városvezető a pályaszakasz felülvizsgálata mellett elrendelte a felelősség kérdésének vizsgálatát is a hármas metró "évtizedes általánosan elhanyagolt állapotáért". A hivatal azt is leszögezte: az alagutakban csak műszakilag engedélyezett szerelvények közlekedhetnek.

Az Index a BKV egyik karbantartójának levelére hivatkozva szombaton arról írt, hogy több szakaszon is életveszélyesek a vágányok, az alagútban pedig egyre több helyen tapasztalható szivárgás a 3-as metró vonalán.

A levélben - amelyet változtatás nélkül közölt a portál - többek között arról ír a karbantartó, hogy a metró folyamatos és zavartalan működtetése a dolgozók vállát terheli, és ennek a 3-as vonalon egyre kevésbé tudnak eleget tenni. "Az alagútban egyre több helyen tapasztalható szivárgás, a vágányok több szakaszon is életveszélyesek, már a 40 km/órás korlátozás sem segítene, és a népligetihez hasonló baleset bármelyik állomáson bármikor előfordulhat."

"Sok helyen az oldalfalakon található márványlapok is bármikor leeshetnek, mivel az elmúlt 20 évben szinte sehol nem végeztek komolyabb karbantartást és szerkezeti-statikai vizsgálatokat" - olvasható a levélben. A karbantartó állítása szerint a problémát már többször is jelezték a tavalyi metrótűz óta mind a BKV, mind a főváros felé, de csak ígéreteket kaptak. "A metróvonalon a szerkezeti hibák már annyira kritikusak, hogy egy esetleges azonnali műszaki beavatkozásnak az egész vonalat érintenie kellene. A 2-es vonalhoz hasonló szakaszos felújítás lehetősége az állandó balesetveszély miatt meglátásom szerint nem kivitelezhető" - írja.

Fotó: Hajdú D. András [origo]
Fotó: Hajdú D. András [origo]

A képre kattintva nézze meg fotóriporterünk nemrég készült hangos képriportját a 3-as metró karbantartásáról!

Szombaton este a Budapesti Közlekedési Központ is közleményt adott ki, amelyben azt írják: a 3-as metróvonal biztonságos működtetéséért felelős BKV műszaki vezetése üzemeltetői felelőssége teljes tudatában kijelenti, hogy a vonal nem életveszélyes, az üzemeltetés biztonságos. "Ugyanakkor kétségtelen tény, hogy a felújítás időszerű és szükséges, annak további késedelme pedig hordozhat magában növekvő kockázatokat" - írják.

A BKK szerint nem szabad elfelejteni, hogy a 3-as metró állapota nem az elmúlt hónapokban, és nem is egy-két év alatt romlott le, 2010-ig bezárólag pedig lényegében semmilyen előkészületet nem tett a főváros vezetése a 3-as metró szükséges felújítására, ennek kapcsán a felelősség vizsgálata is elengedhetetlen.