Nem műszaki hiba okozta Lázár János kisbuszának a balesetét

Vágólapra másolva!
A Miniszterelnökséget vezető államtitkár kisbusza a legsebezhetőbb részen találta el a Ford Fiestát, a baleset áldozatának így esélye sem volt a túlélésre.
Vágólapra másolva!

Az elsődleges szakértői vélemény szerint a Lázár Jánost szállító kisbusz balesetet nem műszaki hiba okozta - írja a Blikk. A lap szerint a balesetet vizsgáló szakértőknek több kérdést kell tisztázniuk. Így azt, hogy miért vágódott az ütközésben meghalt K. Tímea autója a baleset előtt a védőkorlátnak, illetve milyenek voltak az út- és látási viszonyok, és Lázár sofőrje betartotta-e a sebességhatárt. A baleset reggel 6 óra 35 perckor történt a pálya 108. kilométerénél, a Miniszterelnökséget vezető államtitkárnak 9-re kellett a parlamentbe érnie.

Internetes útvonaltervezők szerint onnan kevesebb mint másfél óra az út, így 8 körül érkeztek volna. De fél 7-kor még rosszak voltak a látási viszonyok - 7 óra után kelt a nap -, amit köd is nehezíthetett - írja a Blikk. A látótávolság sok mindent befolyásol. A Blikk számításai szerint egy 130-cal robogó autó féktávja 140-150 méter. A sofőr reakcióideje, és mire a fék elkezd működni, legalább egy másodperc, s addig bő 35 métert megy a jármű. Ezután több mint 100 méteren át lassul a kocsi, de 120 méteres féktáv után is még mintegy 60 km/órával megy az autó. Ha ennyivel rohan egy álló járgányba, úgy az utóbbi sofőrére akkora erő hat, mintha az 5. emeletről esne a földre.

"Szerencsétlen ütközés volt, mert a kocsit oldalról találta el a kisbusz" - mondta a lapnak dr. Kóczán István főorvos. - "Az ütközés erejétől és felületétől függően olyan súlyosan sérülhet a koponya, vagy sérthetik meg a bordák a belső szerveket, hogy az azonnali halálhoz vezethet. A hirtelen ütéstől eltörhet a nyakcsigolya is, és sérülhet a gerincvelő, ami szintén végzetes lehet." A szerdai balesetben a Ford Fiesta sofőrjének, K. Tímeának esélye sem volt a túlélésre.

A Blikk úgy tudja, hogy a politikus a kisbuszt vezető sofőrrel együtt még a héten felkeresné az áldozat férjét és 15 éves fiát, az azonban egyelőre még nem világos, hogy a család fogadja-e őket. A sofőr egyébként jó gépkocsivezető hírében áll a lap szerint: már több mint egymillió kilométert vezetett, Lázár tőle és váltótársától is megkövetelte a PÁV 1-es, emelt szintű vizsga letételét. Valamint 2010-ben és 2011-ben tragédiát is elkerült: autópályára forgalommal szemben felhajtó ámokfutók útjából tért ki.