Az új alagútban tesztelik az Alstom-metrót

forgalomba állt az első Alstom-szerelvény a 2-es metró vonalán, az új szerelvény egy ma használatos, szovjet gyártmányú szerelvény mellett
Vágólapra másolva!
A négyes metró alagútjában tesztelik az Alstom által gyártott új metrószerelvényt. A cél, hogy februárban meglegyen a típusengedély.
Vágólapra másolva!

Kezdetét vette a 4-es metróvonal Metropolis metrójának dinamikus tesztje, közölte a Fővárosi Önkormányzat. Az Alstom által a vonalra gyártott szerelvény prototípusának úgynevezett tartampróbáját a Kelenföldi pályaudvar és Móricz Zsigmond körtér közötti alagútszakaszon végzik.

A tartampróba során a szakemberek utasok nélkül, de azokat szimuláló műterheléssel, valós üzemeltetési körülmények mellett vizsgálják a jármű összes jellemzőit, a különböző berendezések funkcionális működését. Például az utasajtókat, a légkondicionálót, a szellőztetést, az utastájékoztató rendszert. A főváros közleménye szerint a cél az, hogy az új, vezető nélküli üzemmódra is képes jármű 2013 februárjában megszerezhesse a típusengedélyt.

Fotó: Hajdú D. András [origo]
Egy Alstom-szerelvény első útja a kettes metró vonalán

Még november végén a szovjet metrókocsik után az új Alstom-szerelvények is hiba nélkül tettek egy utat a 4-es metró alagútjában. A már vizsgával rendelkező francia Alstom-szerelvényt a 2-es metró vonaláról irányították a 4-es vonalra, a Kelenföldi pályaudvar és a Móricz Zsigmond körtér közötti szakaszon futott végig. Ez a tartampróba előkészítése volt. A sikeres teszt (a prototípusnak négyezer kilométert kell megtennie) feltétele a végleges típusengedély kiadásának, ezt a francia gyártó szerelvényének februárig kell megszereznie.

Az Alstom által gyártott metrókocsik történetét ezen az oldalon követheti végig.