400 ezret fizetett a Fidesz a Magyarország jobban teljesít szlogenért

2014.02.07. 18:59

Csütörtökön arról írt az Index, hogy a 800 millióba kerülő "Magyarország jobban teljesít" kampányt ingyen kapta meg a Fidesz. Pénteken a kormányzat pontosított: a dizájnelemek 150 millióba kerültek, a Fidesz párt és a Fidesz frakció pedig 200-200 ezer forintért vette meg ezeket. Vagyis nem ingyen, hanem az eredeti ár 0,26 százalékáért.

A Fidesz országgyűlési frakciójával és a párttal is 200 ezer forint összegű szerződést kötött a Miniszterelnökség a "Magyarország jobban teljesít" jelmondat használatáért - közölte a Kormányzati Információs Központ.

Csütörtökön az Index arról írt, hogy a 800 millió forintért megrendelt kampány dizájnelemeit a Fidesz ingyen kapta meg a kormánytól, miután "elkérték" tőlük. A kormányzati közlemény szerint azonban a Lounge Design Kft.-től közbeszerzési eljárással rendelt munka nem ennyibe, hanem csak 150 millió forintba került. Az a 792 millió forint, amelyet Navracsics Tibor egy parlamenti kérdésre említett, magában foglalta a hirdetési felületek vásárlását is. A Fidesz azonban csak a dizájnelemeket, köztük a plakát-tervet, szlogent, logót és ábrákat vette meg.

A kormányzat arra hivatkozott, hogy a szerződés értelmében a dizájnelemekhez kapcsolódó felhasználói jogok a Miniszterelnökséget illetik meg, és ezen jogok közé tartozik, hogy a kampányelemeket "harmadik személyre átruházza, illetve harmadik személynek a további felhasználásra engedélyt adjon". 

A Miniszterelnökség 2013. augusztus 26-án kötött szerződést a Fidesz-frakcióval, amely alapján a képviselőcsoport védjegyhasználati jogot szerzett a "Magyarország jobban teljesít" kampány elemeire. Ezért 200 ezer forintot fizettek. 

Október elsején a Miniszterelnökség a Fidesszel mint párttal kötött megállapodást hasonló módon, mint a frakcióval. Ebben is a "Magyarország jobban teljesít" kampány valamennyi tervére és arculati elemére nem kizárólagos felhasználási jogot, a jelmondat vonatkozásában pedig védjegyhasználati jogot engedett a Fidesz javára. Az ár ekkor is 200 ezer forint volt. A kormányzat arra hivatkozott, hogy az arculati elemek mindenki számára hozzáférhetőek, aki a kormányzati kommunikáció pozitív üzenetét hordozza - vagyis például a baloldali ellenzék is megvásárolhatná a "Magyarország jobban teljesít" szlogent.

Összességében tehát az adófizetők 150 millió forintjából kifizetett elemeket kétszer 200 ezer forintért vette a Fidesz, mint párt és frakció, ami azt jelenti, hogy az eredeti költség 0,26 százalékáért jutottak a szellemi termékhez.

Kövesse az Origót Facebookon is!