Szombaton 16 órakor lejárt a határidő az országos kereskedelmi rádiók és tévék számára, hogy jelentkezzenek a Nemzeti Választási Bizottságnál (NVB), ha a kampányban politikai reklámot kívántak közzétenni.
Pénteken a munkaidő végéig egyetlen ilyen bejelentés sem érkezett, de azt egyelőre nem tudni, hogy az azóta eltelt időben jelentkezett-e valamelyik médium. Elvileg lehetséges, hogy minden tévé és rádió az utolsó pillanatra hagyta a jelentkezést, de ez azért nem valószínű, mert ezek a médiumok erősen ellenérdekeltek abban, hogy reklámozzanak a pártoknak.
Az alaptörvény szerint a demokratikus közvélemény kialakulásához választási kampányidőszakban szükséges megfelelő tájékoztatás érdekében politikai reklám kizárólag ellenérték nélkül, az esélyegyenlőséget biztosító feltételek mellett közölhető. Vagyis a rádiók és tévék a fizető reklámidejükből adhatnának fel azért, hogy politikai hirdetést adhassanak.
A választási eljárásról szóló törvény különbséget tesz a politikai hirdetés és a politikai reklám között. A jogszabály politikai hirdetésnek nevezi az ellenérték fejében, valamely jelölőszervezet vagy független jelölt népszerűsítését szolgáló és támogatásra ösztönző, sajtótermékben, az interneten és a mozikban közzétett tartalmat. A politikai reklám a televízióban, rádióban jelenhet meg, de a tartalma ugyanaz, mint a hirdetésé.
A politikai reklámhoz véleményt, értékelő magyarázatot fűzni tilos. A politikai reklám közzétételéért a médiaszolgáltató ellenszolgáltatást nem kérhet, és nem fogadhat el.
Azzal, hogy a tévék és rádiók a határidő lejártáig nem nyilatkozik, politikai reklámot nem tehet közzé a kampányidőszakban. Ha senki nem jelentkezett a határidőig, akkor politikai reklámot csak a közszolgálati rádiókban, tévékben láthatnak a választópolgárok.