Sírás lett a vége Falus Ferenc jeges vödrös akciójának

2014.08.25. 17:06

Még igazából el sem kezdődött az önkormányzati választási kampány, de annak máris része lett az úgynevezett jeges vödör kihívás. Falus Ferenc, a baloldal közös főpolgármester-jelöltje és Óbuda polgármesterjelöltje is leöntötte magát. Boros Tamás politikai szakértő szerint ezeknek a lépéseknek nem lesz döntő hatásuk a kampányra.

A magyar önkormányzati választási kampányt is elérte az ice bucket challenge. Délelőtt még csak Béres András, az Együtt–PM óbudai polgármesterjelöltje borított magára egy vödör jeges vizet, délután már Falus Ferenc , az MSZP–DK–Együtt–PM főpolgármester-jelöltje is leöntötte magát. A főpolgármester-jelölt Tarlós Istvánt, Botka Lászlót és Kósa Lajost hívta ki. A videón jól látható és hallható, ahogy az akción megrökönyödik egy kisfiú. A sírástól a baloldal jelöltjének nem minden szava érthető teljesen. 

Béres kihívására a Fidesz–KDNP úgy reagált, hogy az óbudai polgármesterjelölt idén egy képviselő-testületi ülésen a többséggel szemben, nem szavazta meg a Gézengúz Alapítvány részére a 7 millió forintos támogatást.

A kihívottaknak 24 órájuk van teljesíteni a kihívást, ha be akarnak szállni az egyesek szerint az adakozásról és jótékonyságról, mások szerint egyszerű magamutogatásról szóló játékba.

Nem befolyásolja a kampányt

A jeges vizes kampány csak egy szűk, az internetet napi szinten használó réteget ér el, éppen emiatt a hazai önkormányzati választási kampányra nem lesz jelentős hatása – mondta el az Origónak Boros Tamás. A Policy Solutions elemzője szerint a nyári uborkaszezon terméke ez az akció, ráadásul mivel már közel egy hónapja zajlik, az újdonságát is elvesztette. Úgy látja, az akciót csak a fiatal korosztályban lévő tudatos internethasználók követik figyelemmel, ezért a széles magyar választói rétegekhez el sem fog jutni a kihívás híre.

A közösségi médiában elindított kampány segítségével, amelyhez az NBC televízió szerint a múlt hétvégéig világszerte 15 millióan csatlakoztak, csak az elmúlt három hét leforgása alatt 22,9 millió dollárt sikerült összegyűjteni. A játék megmozgatta az egész világot, popsztároktól sportolókon át egészen a politikusokig rengetegen vállalták a figyelemfelkeltéssel egybekötött adakozásnak ezt a formáját.