A kormány segítségét várja a BKV

bkv pénztár, bkk, budapest, jegypénztár, pénztár, fülke, jegyeladó, jegyeladás
Budapest, 2014. május 16. Egy utas vonaljegyet vásárol Kőbánya-Kispest buszvégállomáson 2014. május 14-én. A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) folyamatosan bevezeti az ügyfélszolgálatokon és a jegypénztáraknál a helyszíni, hőpapírra történő jegy- és bérletnyomtatást. MTI Fotó: Máthé Zoltán
Vágólapra másolva!
Rövid időn belül megoldást kell találni a Budapesti Közlekedési Zrt. hiteleinek újrafinanszírozására, mert a céget sürgeti a határidő – mondta Bolla Tibor, a BKV vezérigazgatója.
Vágólapra másolva!

Egyebek között elmondta, hogy a cég problémái a társaság hitelei miatt keletkeztek. A BKV hitelei két év alatt járnak le. Az idén 9,4 milliárd forint, jövőre pedig az összes többi, 50 milliárd forintot meghaladó kölcsön, amelyek mögött állami, illetve önkormányzati garancia áll.

Milliárdos gondok

Bolla Tibor a Napi Gazdaságnak elmondta azt is, hogy a bankok hajlandók tovább finanszírozni a BKV-t, és kötelező érvényű ajánlatot adtak az idén lejáró összeg refinanszírozásához, de ezért elvárják az állami garanciát. Ezt egyelőre nem kapták meg, ezért nem tudják lehívni az aláírt hitelszerződések összegét, így saját forrásból kell törleszteniük.

Jegypénztár a Kőbánya-Kispest buszvégállomáson Forrás: MTI/Máthé Zoltán

Idén eddig két esedékes törlesztőrészletet teljesítettek összesen 4,7 milliárd forint értékben, szeptember 30-án pedig további 2,4 milliárd forintot fizetnek vissza, de így már több mint 7 milliárd forint hiányzik a gazdálkodásból – mondta el a vezérigazgató.

Sürgető felújítások

Bolla Tibor beszélt arról is, hogy meg kellene kezdeni a HÉV-ek és a kisföldalatti szerelvényeinek felújítását, a 3-as metró vonalán folyamatosan cserélik a síneket, ezzel a munkával jövő nyárig végeznek.

Kevesen járnak a 4-es metróval

A 4-es metró Szent Gellért téri megállója Fotó: Mudra László - Origo

A 4-es metróval kapcsolatban azt mondta, az utasok nehezen szoknak át az új közlekedési lehetőségre, így a 4-es metró kihasználtsága egyelőre nem hozza a várt utasforgalmat, ha azonban a felszíni közlekedést áthangolja a BKK, nőni fog az új metróvonalat használók száma.