Személyvonattal ütközött egy autóbusz Tatabányán, az Erőműi vasúti átjáróban. A balesetben tizenketten megsérültek, hárman súlyosan. Gerinc-, koponya-, arc- és mellkassérüléseket szenvedtek – mondta Ónodi Lívia, a megyei mentőszolgálat vezetője az Origónak.
Egy középkorú nőt a helyszínen kellett újraéleszteni, továbbra is életveszélyes az állapota. Őt mentőhelikopterrel szállították a budapesti Honvédkórházba. Az intézmény kommunikációs osztálya megkeresésünkre közölte: "sikerült a sérült állapotát stabilizálni, műtéti ellátása jelenleg is zajlik".
A többi sérültet a tatabányai kórházban ápolják. A 11 sérült közül öten még ma hazamehetnek - tájékoztatta szerkesztőségünket Balogh Márta, a Szent Borbála Kórház sajtóreferense. A többi sérült ápolása még napokig is eltarthat, a két súlyos sérültet pedig megfigyelés alatt tartják - tette hozzá Balogh Márta.
A helyszínelés és a műszaki mentés ideje alatt szünetel a Tatabánya és Oroszlány közötti vasúti közlekedés – írja a Police.hu.
Az autóbusz sofőrje nem sérült meg, de az 56 éves férfi nincs kihallgatható állapotban – közölte Pruzsina Alice, a Vértes Volán szóvivője az MTI-vel. A szóvivő azt mondta, a sofőr 15 éve dolgozik a cégnél, négyszázezer kilométert vezetett balesetmentesen, de jelenleg nincs kihallgatható állapotban, és "folyamatosan a sérültek állapota felől érdeklődik", így egyelőre nem tud magyarázatot adni a balesetről.
Pruzsina Alice elmondta, a buszon húszan utaztak, a súlyos sérültek a busz hátsó részében ültek. A szóvivő tájékoztatása szerint egy 20 éves Ikarus busz tört össze, a járművet az idén akarták leselejtezni.
A hírek szerint egy gyakorlott, tapasztalt sofőrről van szó, tehát az alkalmatlanságát azt azonnal ki lehet zárni; gyaníthatóan többször volt időszakos alkalmasságvizsgálaton - ezt mondta az Origónak Dulin Jenő. A közlekedéspszichológus hozzátette, szönyű trauma érte a busz vezetőjét, aki most pszichésen nagyon rossz állapotban lehet. Dulin Jenő úgy véli, a munkáltatójának gondoskodnia kell a sofőr kezeléséről, akinek minden bizonnyal pszichológusra lesz szüksége a történtek feldologozásához. Elmondta azt is, hogy nagyon sok összetevője lehet annak, ha ilyet hibázik egy buszsofőr. "Nem tudom mi járhatott a fejében, vagy mi vonhatta el a figyelmét, a családi gondokon keresztül a munkahelyi problémákon át bármi lehetett" - hangsúlyozta a szakember, aki szerint még nagyon sokáig lelkiismeretfurdalása lehet a jármű vezetőjének.
Az ütközés után a vonat nyolcvan-száz méternyire állt meg a balesettől – értesült a Tűzoltók.info. A tatabányai tűzoltók nagy erőkkel vonultak ki a baleset helyszínére, ahol feszítővágóval megkezdték a sérültek mentését.
A Mávinform tájékoztatása szerint a Vértes Volán járata a fénysorompó tilos jelzése ellenére hajtott a Tatabányára közlekedő vonat elé. Both Ferenc sajtóügyeletes közleményében azt írja, a vonaton nem sérült meg senki. Az ütközésben egy felsővezeték tartóoszlopa kidőlt. A MÁV–START Zrt. a Volán-társaságtól megrendelte a buszokat, így az utasokat Tatabánya és Környe között vonatpótló autóbuszokkal viszik. Egészen a délutáni órákig akár 20-30 perces késésre is számítaniuk kell az utazóknak.