Az idei év első kilenc hónapjában 130 életet követeltek a vasúti balesetek – erre próbálta meglehetősen sokkoló módon felhívni a figyelmet a MÁV. Az állami vasúttársaság a hétfői Metropol újságban fizetett hirdetést tett közzé, amelyen egy száguldó vonat látható, mellette az alábbi szöveggel: „Ha nem állsz meg, a vonat akkor is jön! 2000 tonna acél, 500 méter fékút, 130 halott".
A sokaknak talán morbidnak tűnő baleset-megelőző kampányhirdetést a comment:com blog szúrta ki az újságban. A portál megjegyezte, hogy a lapban közvetlenül e hirdetés mellett a MÁV egy másik hirdetésben a december 14-től életbe lépő új menetrendjének újdonságait, fejlesztéseit reklámozza egy tökéletesen pozitív hangvételű hirdetésben.
Úgy látszik, a téli menetrendváltáskor mindig becsúszik valami hasonló gikszer. Tavaly ősszel a menetrend-változással egy új, megállás nélküli gyorsvonatot állítottak forgalomba a Budapest–Debrecen–Budapest viszonylaton. A grafikus vélhetően a maga után porfelhőt húzó szerelvény robogását akarta érzékeltetni, a végeredmény azonban inkább egy lángoló vonat lett.
Talán az ilyen, kissé félresikerült reklámok is segítik ötletekkel azokat az internetes kreatívokat, akik az állami vasúttársaságról kialakult közvélekedésre alapozva nem mindig objektív, de gyakran a lényeget megragadó és nem éppen hízelgő mémeket hoznak létre.
A legtöbb a gyakori késéseket figurázza ki, mint ez is itt:
A relatív pontosságról szól ez is:
És még mindig a pontosságról:
A másik kifogyhatatlan téma a tisztaság – a Magyar Kétfarkú Kutya Párt megközelítésében:
Még mindig tisztaság – ezúttal az MSZP egykori kampányplakátjaira hajazó formában:
Ez pedig már nem is mém, ha nem a valóság: olyan keserédes, sírva vigadós magyar módra: