Kiakadt Budaörs az új autópályadíjakon

Vágólapra másolva!
Keményen kritizálta az M0-s és az autópályák fővárosi bevezető szakaszaira tervezett autópályadíjat a budaörsi polgármester. Szerinte ezzel a kormány azokat bünteti, akik nem terhelik a települések belső útjait. Hatalmas dugókra számít.
Vágólapra másolva!

Ne tegye fizetőssé az M0-s autóutat a kormány, mert ez az intézkedés

Ezt követeli a Budaörsön élők érdekében Wittinghoff Tamás (Budaörs Fejlődéséért Egyesület), a település polgármestere.

Szerinte az agglomerációs településeket és a külső kerületeket drámaian érintené az intézkedés, mert nyilvánvaló, hogy amikor az M0-s elkerülésére kényszerítik majd az autósokat, azok

a város környéki településekre és a peremkerületekre – írta közleményében. Ugyanez lesz az autópályák bevezető szakaszainak esetében is. A kormány büntetni készül azokat az autósokat, akik nem a települések belső útjait terhelik – közölte.

Kétségbeesett ötletelés

A település polgármestere felhívja a figyelmet arra is, hogy Budaörsön a reggeli és a délutáni csúcsforgalmi időszakban már ma is alig elviselhető a közlekedési terhelés. Ennek növekedésével teljesen ellehetetlenülne a településen belüli autós forgalom, és nőne a zaj- és légszennyezés. "Teljesen nyilvánvaló, hogy mindenféle egyeztetés és hatástanulmányok nélküli, kétségbeesett ötletelés folyik ismét, hogy pénzhez jusson a költségvetés" – írta.

Mivel az, hogy a 4-es metrót meghosszabbítsák a budaörsi virágpiacig, még tervekben sem létezik, továbbra is arra kényszerítik a Budapest nyugati agglomerációjában élőket, hogy autóval közelítsék meg a fővárost.

"A Budaörsön és a környéken élők érdekében követeljük, hogy a kormány azonnal fejezze be még a gondolkodást is erről a megoldásról, amely egyszerre tisztességtelen, káros és végrehajthatatlan" – írta Wittinghoff Tamás.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) szerdán megerősítette, hogy januárban megszűnik az M0-s általános díjmentessége: újfajta, megyei matricákat vezetnek be, amelyek egy évre ötezer forintba kerülnek majd.