Alapvetően mindenki ismerte és megértette a kormány szándékát, hogy a magyar közlekedők helyzetén javítson - jelentette ki az államtitkár. A megyei matrica bevezetése a közlekedők terheinek könnyítését, illetve azt a célt szolgálja, hogy az országban mindenki azonos terheket vállaljon – mondta Tasó László. Hozzátette, hogy az új rendszer bevezetésével több százezer ember járhat jól, mivel nem kell az egész ország területére érvényes éves matricát megvásárolnia, ha arra nincs szüksége.
Elmondta azt is, hogy az egyeztetésen több kérdés, észrevétel is felvetődött, példaként említette, hogy egyes szakmai szervezetek szerint az M0-ás díjasításával érdemes lett volna megvárni az autópálya teljes kiépítését.
Az államtitkár hangsúlyozta, hogy azonos közlekedési feltételek mellett a díjnak is azonosnak kell lennie, de hogy a változásnak milyen hatása lesz, az szavai szerint később, egy év múlva derül majd ki. Az államtitkár ugyanakkor megerősítette, hogy a kormány még tárgyal az útdíjról. A díjfizetés kapcsán elmondta, hogy türelmi időt adnak a rendelet hatályba lépését követően január végéig.
A szaktárca közleménye szerint a Budapest környéki agglomerációban élők számára az új matricatípus különösen előnyös, egy részüket rá is szoktathatja az autópálya-használatra, hiszen az eddiginél lényegesen olcsóbban vehetik igénybe a gyorsforgalmi utakat egész Pest megyében.
Az évi 5 ezer forintért vásárolható megyei autópálya matrica egy hónapra eső díja alig több mint 400 forint, munkanaponként 20 forint.
A tárca szerkesztőségünkhöz eljuttatott tájékoztatása szerint a találkozón hét szervezet képviseltette magát. A megbeszélésre a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete, a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete, az Országos Balesetmegelőzési Bizottság, a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetsége, a Magyar Autós Szakmai Szövetség, az Autós Nagykoalíció, a Magyar Autóklub, a Szakoktatók Országos Érdekképviseleti Egyesülete, a Kulturált Közlekedésért Alapítvány, a Járművezető-Szakoktatók és Képzőszervek Országos Egyesülete, a Nemzeti Összefogás Fuvarozói Fórum, Fuvarozó Vállalkozók Országos Szövetsége és a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete kapott meghívást.