Csalódott az Autóklub a fizetős elkerülők miatt

autópályadíj
Budapest, 2014. december 11. Tájékoztató tábla az M1-es és M7-es bevezető szakaszán Budapest határában 2014. december 11-én. Megszűnik januártól az M0-s autóút általános díjmentessége. Az NFM közleménye szerint a körgyűrű M5-ös és M4-es (4. sz. főút), valamint M3-as autópálya és 11. sz. főút közötti szakaszai, és a gyorsforgalmi úthálózat M0-s autópályán belüli részei (például M1-es és M7-es bevezető a Budapest táblától) januártól csak matricával használhatók. Az M0-s körgyűrű egyes elemei uniós forrásból épültek vagy újultak meg, ezeken a szakaszokon a díj bevezetését az EU támogatási szabályai nem teszik lehetővé. MTI Fotó: Kovács Attila
Vágólapra másolva!
Csalódott a Magyar Autóklub, amiért fizetős maradt az elkerülő és bevezető főutak többsége, ez szerintük idővel káoszt okozhat az utakon. A pótdíj visszavonásának és az új megyematricás határoknak örülnek, bár ezt is ők javasolták.
Vágólapra másolva!

A korábbi tanácsainkat megfogadták, de így is csalódás volt Fónagy János államtitkár bejelentése az útdíj részleges visszavonásáról - mondta az Origónak Kovács Kázmér ügyvéd, a Magyar Autóklub jogi bizottságának elnöke.

Fizetősek maradtak

Mint mondta, csalódtak amiatt, hogy a kormány továbbra is díjkötelesnek tartotta meg az elkerülő utak, bevezető főutak többségét, és az M0-s körgyűrűt, bár az Autóklub és más szakmai szervezetek is kérték ennek visszavonását.

Hiába kérték a tanulmányokat

A szervezet hiába kérte, nem kapta meg az útdíj-rendszerrel kapcsolatos hatástanulmányokat. Ezek hiányában kérdéses, hogy az intézkedés bármilyen költségvetési előnnyel járna, az viszont biztos, hogy az új rendszer a közlekedésbiztonságra és a környezetre is káros - mondta Kovács Kázmér

Kovács Kázmér, a Magyar Autóklub jogi bizottságának elnöke. Csalódott, amiért fizetősek maradtak az elkerülő utak és az M0-s körgyűrűje is Forrás: Dr. Kovács Kázmér

A Magyar Autóklub ügyvédje hozzátette, bízik abban, hogy a kormány idejében visszavonja az elkerülő utak és bevezető főutak fizetőssé tételét – még azelőtt, hogy a tervezett dugódíj miatt közlekedési káosz alakulna ki az utakon.

Aminek örülnek

Kovács Kázmér ugyanakkor üdvözölte, hogy a kormány a részletek szempontjából megfogadta az Autóklub tanácsait - visszavonta a januári próbaidő alatt kirótt 1470 forint közlekedési pótdíjat, és a megyehatárokon túli kijáratokig tette érvényessé a megyematricákat.

Az új megyematricákat a Magyar Autóklub is hasznosnak tartja Forrás: MTI/Kovács Attila

Kezdettől fogva támogattuk az új megyematricákat is, mivel ez kiegészíti az eddigi matricás rendszert, és növeli az autópályák forgalmát - tette hozzá az ügyvéd.

Ezek változtak

Az útdíj átalakításáról itt írtunk részletesen. A legfontosabb változások közé tartozik, hogy a megyematricák ezen túl a szomszédos megye első csomópontjáig érvényesek, ingyenes lesz a ferihegyi reptérre vezető út, a tesztüzem idején kiszabott pótdíjakat vissszavonják, a feleslegesen megvett megyematricákat pedig vissza lehet váltani.