NMHH-eljárás miatt adhatta el Simicska cégei egy részét

2015.02.17. 12:29

Simicska Lajos eladta a Magyar Nemzetben, a Hír Televízióban és a Lánchíd Rádióban meglévő tulajdonának egy részét. A legvalószínűbb ok, hogy így akart elébe menni a médiahatóság eljárásának.

A Magyar Nemzetet kiadó Nemzet Lap- és Könyvkiadó Kft. egyedüli tagja (Simicska Lajos) 2015. február 16. napján a társaságban fennálló üzletrészének döntő hányadát a Megapolis Media Zrt., valamint a Pro Ráta Holding Zrt. részére értékesítette - olvasható az Mno.hu portálon.

A Pro Ráta Holding vezérigazgatója az a Tóth Marianna, aki a Magyar Nemzet ügyvezető igazgatója, és más Simicskához köthető vállalkozásban jelenleg is vezető tisztségviselő.

A Metropol vezetője régi ismerős

A Megapolis Media Zrt. egyedüli részvényese és vezérigazgatója Fonyó Károly. Fonyó 2011 óta a Metropol tulajdonosa, 2012-ben a Közgéppel egy konzorciumban egy balatonfüredi vitorláskikötőt is szerzett.

Újabb változások történtek Simicska Lajos médiabirodalmábanFotó: Bielik István - Origo

Fonyó került a Hír TV élére

Simicska Lajos a Hír TV Zrt.-ben betöltött igazgatósági tagságáról 2015. február 16. napján lemondott, részvényeit a Megapolis Media Zrt. vásárolta meg. A társaság részvényesei még aznap a Hír TV Zrt. új igazgatósági tagjának és elnökének Fonyó Károlyt nevezték ki. A Hír TV műsorokért felelős vezérigazgató-helyettesi posztját 2015. február 16. napjától Tarr Péter korábbi vezetőszerkesztő tölti be.

25 százalékos tulajdonos maradt

Simicska Lajos a Lánchíd Rádió Kft.-ben fennálló 75 százalékos üzletrészéből 2015. február 16. napján 25 százalékos mértékű üzletrészt a Megapolis Media Zrt. részére, míg további 25 százalékos üzletrészt a Pro-Ráta Holding Zrt. részére értékesített. A fenti tranzakciókat követően Simicska Lajos a Lánchíd Rádió Kft. 25 százalékos üzletrész-tulajdonosa maradt.

Már nem Simicska Lajos a Hír TV vezetőjeFotó: Bielik István - Origo

Az NMHH-t akarta kikerülni?

A Simicska Lajos által csak nemrég megszerzett médiapiaci tulajdonrészek gyors eladása mögött legvalószínűbben az a szándék húzódhat meg, hogy a vállalkozó így akarta kikerülni a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) küszöbön álló eljárását.

Az NMHH-nak ugyanis a friss tulajdonszerzés kapcsán törvényi kötelessége vizsgálni a médiapiaci koncentrációt, és bár az eljárás még nem indult meg, mire elindulna, már beérkezik a hatósághoz az újabb bejelentés a médiapiaci érdekeltségek továbbértékesítéséről. Így viszont a Simicskához közvetlenül köthető tulajdonrészek nem érik el azt a mértéket, amely tűlzott piaci koncentrációt jelentene.

Belháború

Simicska médiabirodalmának vezetői február 6-án lelkiismereti okokra hivatkozva nyújtották be a lemondásukat. A távozott vezetők egyesek szerint azért döntöttek így, mivel nem akartak asszisztálni a médiacsoport Simicska által szorgalmazott irányváltásához.

Ezt követően Simicska kiválasztotta az új vezetőket. Emellett még aznap kivásárolta Liszkay Gábort, akinek meghatározó tulajdonrésze volt a Magyar Nemzetben és a Hír TV-ben is. Simicska a Magyar Narancsnak azt mondta, a vételár százmillió forint körüli összeg volt.

Simicskát nagyon meglepte a vezetők távozása, majd indulatos és obszcén kifejezésekkel illette Orbán Viktort és a kormányt.

A mostani tranzakciókkal újból átalakult a Simicska-médiabirodalom tulajdonosi szerkezete. 

Az eladás előkészítése?

Kiszelly Zoltán az eladásra úgy reagált a Facebookon, hogy „a részvénypakettek szórása már az eladás előkészítése? Így nem SL személyesen adná el a paketteket, hanem a vagyonkezelők...”