Változik a tanári életpálya szabályozása

Vágólapra másolva!
Az életpályarendszer gyakorlati tapasztalatai, köztük az ombudsmani észrevételek figyelembevételével a közeljövőben néhány ponton módosítják a pedagógus-előmeneteli rendszerről szóló kormányrendeletet, majd ez után a pedagógusok minősítési rendszeréről szóló tájékoztatót.
Vágólapra másolva!

Előzőleg az alapvető jogok biztosa jogszabályi módosításokra kérte az emberi erőforrások miniszterét.

Székely László többek közt azt szeretné, ha a pedagógusok fokozatszerzésének feltételeit kormányrendeleti szinten rögzítenék, és egyértelműen előírnák, hogy a tanároknak nem kell visszafizetniük a nekik – minősítés hiányában – ideiglenesen járó többletilletményt – írta keddi számában a Magyar Nemzet az Emberi Erőforrások Minisztériumának közlésére hivatkozva.

Pedagógus életpálya

Czunyiné dr. Bertalan Judit köznevelési államtitkár korábban az Origónak adott interjúban beszélt a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ és a köznevelési rendszer átszervezéséről, illetve arról, hogy mennyivel kaphatnak több bért a pedagógusok. Véleménye szerint a pedagógus életpályamodell célja, hogy évtizedekre meghatározza azt, hogy a pedagógus a munkáját milyen minőségi, szakmai és bérkeretek között végzi.

Szükséges a portfólió

A tavaly bevezetett pedagógus-életpályamodell egyik fontos eleme a tanárok minősítése. Ennek első lépése, hogy minden pedagógusnak készítenie kell egy, a pályafutását, tanítási képességeit, tanóráit, csoportjait részletesen bemutató, nagyjából százoldalas dokumentumcsomagot, vagyis egy portfóliót.

Ez a feltétele annak, hogy részese lehessen az életpályamodellnek, azaz lényegében kiszámítható fizetésemeléshez és megbecsüléshez jusson.