A NIF nem bír az autósokkal

NIF
Vágólapra másolva!
Hiába záratta le a kivitelezővel a Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő Zrt. a Pók utca- Gázgyár utca közötti átjárót az út közepén pöffeszkedő villanyoszlop miatt, az autósok a nyolcmázsás betondarabokat odébbdobták és vígan közlekednek az építési területen. 
Vágólapra másolva!

Most már egyértelműen kijelenthetjük, hogy Budapesten, a Pók utca- Gázgyár utca közötti átjáró az új Magos Déva vára. Ez mondjuk többért épül, mint „fél véka ezüstér, fél véka aranyér”, de itt is az a helyzet, hogy amit raknak délig, leomlik estére.

Superman járhatott erre Forrás: Origo

Hiába zárják le ugyanis a területet a kivitelezők, arra hivatkozva, hogy munkaterület, ami nincsen átadva a forgalomnak, a furfangos autósok lelopják a behajtani tilos táblákat, péntekre meg többmázsás betontömböket toltak odébb, hogy újból átjárhassanak az átjárón.

Újból lezárják

Előbb az volt a baj, hogy az átjáró közepén egy villanyoszlop díszeleg. Pontosabban nem ez volt a baj, hanem az, hogy az autósok figyelmen kívül hagyták a póznára helyezett, sasok által is csak közelről látható „Építési terület, idegeneknek belépni tilos” táblát.

Az ominozus oszlop az út közepén Fotó: Dudás Szabolcs - Origo

A macska-egér harcot elnézve megkérdeztük a Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő Zrt-t (NIF), tervezik-e a terület újbóli lezárását? „Igen – válaszolták - a vállalkozó minden nap ellenőrzi a munkaterület lezártságát, amennyiben a lezárást önkényesen feloldják, gondoskodni fog a terület újbóli elkerítéséről.”

Jelenleg is nehéz

Azt is megkérdeztük, az újbóli lezárás jelenti-e komolyabb, nem elmozdítható útakadályok alkalmazását? A NIF szerint a kivitelező már jelenleg is nehéz útlezáró elemekkel, úgynevezett new jersey betonelemekkel zárja le az átjárót.

Mint írták, a „new jersey elemek darabonként körülbelül 800 kilogramm nehezek, a vállalkozó 4 ilyen elemet helyezett ki, 2 darabot az úttestre, 2 darabot pedig a padkára. Korábban használtak vízépítési köveket, azokat a helyiek szintén elhordták, hogy használhassák az átjárót.” Tudjuk, hogy az óbudaiak erős emberek, de arra azért nem számítottunk, hogy nyolcszáz kilós köveket hordanak el.

November helyett majd nyáron

Felvetettük, esetleg tervezi-e a NIF a rendőrség értesítését a folyamatos szabálysértések, táblalelopások miatt? Fellélegezhetnek az autósok: „Nem”. Az átjáró átadása egyébként - a „villanyoszlop kiváltását követően”, valamint a legfelső aszfaltcsík, a kopóréteg leterítése után - május közepén várható.

Az ominózus terület az Északi vasúti Duna-híd – Pilisvörösvár vasútvonal alatt fekszik, ennek elkészültét tavaly novemberre ígérte a kivitelező, az A-Híd Építő Zrt. Mint megtudtuk, az átjáró átadását nem befolyásolja a vasúti pálya forgalomba helyezése. A vasútépítési munkák ezen a szakaszon elkészültek, így ez nem akadálya az átjáró megnyitásának. A NIF becslése szerint a vasúti forgalom nyáron indulhat el a vonalon.