Időre elkészül a budai fonódó villamos, a kivitelező kötbérterhes határidői élnek – reagált a BKK az építkezés leállásáról szóló információkra. A VS.hu pénteki cikkében azt állította: a szentendrei HÉV alagútja olyan rossz állapotban van, hogy a kivitelező omlásveszély miatt leállította a felszíni munkálatokat a Batthyány tér és a Margit híd közötti szakaszon.
A lap információi szerint "a többszöri betondarabhullás után a kivitelező most a tervezői nyilatkozatra vár, amely azt igazolja, hogy az alagút födémszerkezete alkalmas a terhelés elviselésére. Addig nem folytatják az építkezést, amíg a nyilatkozatot meg nem kapják" .
Közleményében a BKK cáfolta az építkezés leállását. Mint írták,
még bizonyos statikai számítások eredményére várnak az alagút állapotáról.
A BKK szerint a szükséges tervezői nyilatkozatot nem kapták meg az elvárt formában, részlegesen ezt a tervező már megtette, és az eddigi eredmények pozitívak.
Emlékeztettek, újabb vágányzár lesz a Margit híd és a Batthyány tér között, amely időszak alatt a Batthyány tér állomás középperonjára beépül az oszlopsor.
A Bem rakparton októberben kezdték el építeni a budai fonódó villamoshálózatot, és azóta már kétszer kellett lezárni az alagutat. Már a felszíni munkálatok kezdetekor elkezdtek hullani a mennyezeti betondarabok, márciusban ezért 2200 darab acélmerevítőt építettek be. A födém hullása ezután is folytatódott, ezért áprilisban egy hétre újra lezárták a szakaszt, és elrendelték a HÉV-szerelvények lassú haladását.