Úgy tűnik, bulvárlappá pozicionálta magát a Habony Árpád médiacégéhez köthető új, ingyenes terjesztésű újság. Az Orbán–Simicska-médiaháború miatt szükségessé vált új jobboldali médiabirodalom tagjaként debütáló Lokált az alig másfél hónapos Modern Média Group (MMG) Zrt. adja ki, ennek egyik tulajdonosa Habony, a másik a több mint 20 éve a Fidesz közelében mozgó volt államtitkár, Győri Tibor.
A tulajdonosok ellenére – vagy talán éppen ezért – az első lapszámban nem sok politika kapott helyet, inkább a sztárhírek dominálnak.
A címlapot rögtön egy Törőcsik Mari-interjúval indították, a belső oldalakon pedig a Saul fia sikeréről írtak egy kétoldalas összeállítást.
Ez utóbbiban megkérdezik Andy Vajna kormánybiztos véleményét is.
Feltűnően kerüli az újság a politikát, egy halálbüntetésről szóló pró és kontra cikk mellett Kocsis Máté is szerepel a lapban, ő is csak II. János Pál pápa szobra miatt. Arról, hogy a Józsefváros is befogadná a Franciaországban bontásra ítélt alkotást, az Origo két hete számolt be.
A lapnak Lokal.hu néven online változata is indul, de úgy tűnik, egyelőre ezen főleg a nyomtatott lapban is megjelenő cikkek olvashatók. Szerepel rajta egy írás az új budapesti közösségi kertről, a leendő fővárosi szuperkórházról, de mesél mindennapjairól a sztárrá lett magyar mentősofőr is.
A nyomtatott újságban az impresszum is tartogatott meglepetéseket, bár egy-két névről már korábban is lehetett hallani.
Az újság főszerkesztője Leitner Attila, ő a Napi Gazdaság lapszerkesztője volt.
Helyettese, Gálosi Emese a Blikk szórakoztató rovatának szerkesztői székét hagyta ott, korábban dolgozott a Helyi Témánál is.
A Lokál 500 ezer példányban jelenik meg, 24 oldalon. A szerkesztőség Óbudán, a Perc utca 8.-ban van, a nyomdai előállítást pedig a Mediaworks nyomdája végzi.
A Modern Média Group (MMG) Befektetési és Vagyonkezelő Zrt.-t április 9-én alapították, és egy héttel később jegyezték be a cégbíróságon. Tevékenységi körébe nem meglepő módon javarészt a médiával kapcsolatos tevékenységek tartoznak, de akad közöttük egy-két meglepő feladat is.
A részvénytársaság a már elektronikusan is elérhető cégjegyzéki leírás szerint a napilap- és folyóirat-kiadás, valamint a televízióműsor-gyártás, hírügynökségi tevékenység, illetve piac- és közvélemény-kutatás mellett olyan meglepő dolgokkal is foglalkozik, mint a divat- és formatervezés.
A médiacéget hatmillió forinttal alapították, de néhány nappal később a 24-szeresére, 144 millióra emelték az alaptőkét. A 138 milliós tőkeemelésből 93 milliónyit vállalt Győri, a maradék 45 millió előteremtését pedig Habony Árpád garantálta.
Ahogy arról az Origo is beszámolt, nem ez az egyetlen cége Habony Árpádnak: a még 2003-ban alapított, de árbevételt el nem érő, érdemi tevékenységet nem végző alvó cégen, a Színes Tinták Bt.-n kívül felerészben az övé egy londoni székhelyű vállalkozás fele is.