Másfél év késéssel befut a pilisvörösvári vonat

KÖZLEKEDÉSI ESZKÖZ KÖZLEKEDÉSI LÉTESÍTMÉNY sín szemafor vonat KÖZLEKEDÉSI ESZKÖZ KÖZLEKEDÉSI LÉTESÍTMÉNY sín Piliscsaba, 2012. május 17.
Desiro motorvonat érkezik Esztergom felől Pilisvörösvár állomásra, az előtérben az állomás szovjet típusú kijárati jel
Piliscsaba, 2012. május 17. Desiro motorvonat érkezik Esztergom felől Pilisvörösvár állomásra, az előtérben az állomás szovjet típusú kijárati jelzői. Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) infrastruktúráért felelős államtitkára a piliscsabai vasútállomáson sajtótájékoztatót tartott az induló közel 20 milliárd forint értékű vasútfejlesztési projektről, mely során átépítik a Budapest-Esztergom vasútvonalat. A vasútvonal felújításával egy időben a vasút versenyképessége érdekében megújulnak a kapcsolódó létesítmények is, köztük az állomások, a peronok. MTI Fotó: Máthé Zoltán
Vágólapra másolva!
Elárulta a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt., mikor járhatnak újra Pilisvörösvár és Budapest között is vonatok. A villamosításra még várni kell.
Vágólapra másolva!

Augusztus 20-ig helyreáll a vasúti közlekedés a Budapest–Esztergom vonalon, ekkor már Pilisvörösvár és Nyugati pályaudvar között is vonatok szállítják az utasokat az évek óta használ pótlóbuszok helyett – tudta meg az Origo.

Lesz körfogalom is

A Nemzeti Infrastruktúra Zrt. (NIF) szerint a vasút próbaüzemben működik, de a vonatok normál menetrend szerint járnak majd. A NIF a kapcsolódó fejlesztések részeként június 20-ra ígéri

az ürömi körforgalom átadását.

Még marad a dízel

A MÁV kérdésünkre közölte, Budapest és Esztergom között naponta hat dízel személyvonat jár majd, amíg a vasúti pálya elektromos hálózata elkészül.

Jövő őszig még hibrid dízelvonatok járnak a Budapest–Esztergom vonalon Forrás: MTI/Máthé Zoltán

a villamos vonatok csak 2016 őszétől indulnának,

a MÁV egyébként tizenkét Stadler Flirtet szán erre a vonalra.

Másfél éves csúszás

Esztergom és Pilisvörösvár között jelenleg is járnak a dízelvonatok, de a vonalat a Nyugati pályaudvarral összekötő, mindössze 13 kilométeres vasúti szakasz befejezése közel másfél éve csúszik. Az építkezést egy helyi vasúti felüljáró alatti földomlás is lassította.

Földomlás is lassította a pilisvörösvári szakasz befejezését Fotó: Bielik István - Origo

Keresztbe tettek

Az átadást először tavaly áprilisra ígérte a NIF, ami a késlekedést a vasúti terület kisajátításával és az ezzel járó jogi vitákkal magyarázza, de még

hátra van a sorompók, utastájékoztató eszközök felszerelése is.

Az uniós támogatással, 25, 4 milliárd forintból felújított vasúti szakaszt az év végéig kell átadja a társaság.