27 ezer szegedi lakásban kaptak a szívükhöz

Család, Panelben laksz? 3 tipp a kiadásaid csökkentésére, panel, kiadás, fűtés, költség
Vágólapra másolva!
Több panasz is érkezett a szegedi Tisza Lajos Közéleti Egyesülethez az IKV Zrt. Távhő Üzletág által kiadott számlákkal kapcsolatban. Mindannyian a szolgáltató számlázási gyakorlatát kifogásolták. Lehet, hogy csak alaposabban kellett volna elolvasni a papírt.
Vágólapra másolva!

Az egyesület szakértővel vizsgáltatta meg a számlákat és arra jutottak, hogy azok legalább nyolc helyen törvényt, jogszabályt vagy helyi rendeletet sértenek.

Fals adatok a rezsiboxban

Szerintük a számlakép "rezsibox" része formailag, tartalmilag és a konkrét költségtételek esetében is hibás. A szolgáltató már lezárt időszakra is állított ki előleg számlát olyankor, amikor nem is volt fűtés. A számlák így együttesen 2,5 hónapra vonatkoztak. Az egyesület szerint a probléma 27 ezer szegedi háztartásban jelentkezhet. Arra kérik az érintetteket, hogy ha eredménytelenül reklamálnak a szolgáltatónál, panaszukkal forduljanak a fogyasztóvédelemhez.

Képünk illusztráció Forrás: Thinkstock

Az átállás miatt van a kavarodás

Az Origo egy szegedi érintettől úgy értesült, hogy bár sokan meglepődtek a rövid időn belül érkezett két számlán, de azokat alaposan elolvasva kiderül, hogy a Szegedi Hőszolgáltató Kft. elszámoló számlája után a rendszert a továbbiakban működtető IKV Zrt. Távhő Üzletága adott ki előleg számlát. Az előleget a következő havi számlákban írják majd jóvá, így az ijedtségen túl egyetlen fogyasztót sem ér hátrány.