A mozgáskorlátozottak ismerik a képességeiket a mozgólépcsőn is

metróállomás mozgólépcső Budapest, 2015. április 13.
Utasok a mozgólépcsőn a 4-es metró Fővám téri állomásán 2015. április 13-án.. Ezen a napon az utasforgalomban is elkezdték tesztelni a 4-es metró automata vonatirányító rendszerét. A kéthetes teszt sorá
Budapest, 2015. április 13. Utasok a mozgólépcsőn a 4-es metró Fővám téri állomásán 2015. április 13-án.. Ezen a napon az utasforgalomban is elkezdték tesztelni a 4-es metró automata vonatirányító rendszerét. A kéthetes teszt során a szakemberek azt vizsgálják, hogy fennakadások esetén járműkísérői beavatkozás nélkül a központi, illetve az állomási diszpécserek mennyi idő alatt tudják az adott hibát megtalálni és elhárítani. MTI Fotó: Máthé Zoltán
Vágólapra másolva!
Minden egyes mozgássérült el tudja dönteni, mire képes, akárcsak az ép emberek – mondta a Mozgássérültek Budapesti Egyesületének elnöke, Földesi Erzsébet a BKK nyilvánosságra került üzletszabályzat-tervezete kapcsán az Origónak. A Nagycsaládosok Országos Egyesületét a BKK nem kérdezte meg a babakocsis ötlete előtt. 
Vágólapra másolva!

Földesi Erzsébet azért nem tartaná szerencsésnek a mozgólépcső engedélyhez kötött használatát, mert ezzel eleve hátrányos megkülönböztetés érné a fogyatékossággal élő embereket.

Folyamatosak az egyeztetések

A Mozgássérültek Budapesti Egyesületének elnöke elmondta, hogy a BKK körülbelül egy hónappal ezelőtt megkereste őket, és kikérte a véleményüket a tervezett üzletszabályzat-módosítás minden olyan pontja kapcsán, amely a mozgáskorlátozottakat érinti. Az elnökasszony hangsúlyozta, hogy a témában folyamatosak az egyeztetések a Közlekedési Központtal.

Nem fér bele a képbe

Mint megtudtuk, a BKK vezérigazgatója egyeztetett a NagyCsaládosok Országos Egyesületének egyik elnökségi tagjával is: a BKK-vezér ekkor hangsúlyozta, hogy az anyag túl korán került nyilvánosságra, a vállalat vezetésének jóváhagyása nélkül, és

egyáltalán nem illeszkedik a BKK családbarát stratégiájához.

"Természetesen egy ilyen, a gyakorlati élettől elrugaszkodott elképzelést nem fogunk bevezetni" - ígérte Dabóczi Kálmán vezérigazgató.

Borsos-Szabó Ágnes, a NOE elnöke az Origónak kifejtette: gyakorló anyukaként maga is szembesült a budapesti közlekedés nehézségeivel. Olyan megoldást tartanának ideálisnak, amely nem korlátozná, hanem inkább segítené a babakocsival közlekedőket a biztonságos közlekedésben. Jó ötletnek tartanák például, ha

azokon a mozgólépcsős állomásokon, ahol nem lehet liftet igénybe venni, lenne egy állandó munkatárs, aki a babakocsival közlekedőket segítené, szükség esetén lekísérné.

Utasok a mozgólépcsőn a 4-es metró Fővám téri állomásán Forrás: MTI/Máthé Zoltán

Hibás munkaközi dokumentum

Keddre eltűnt a BKK honlapjáról az az üzletszabályzat-tervezet, amely feltételekhez kötné a babakocsik szállítását a mozgólépcsőkön, sőt, bizonyos utasok csak külön engedéllyel léphetnének rá. A mozgáskorlátozott utasoknak például a mozgólépcső használatára engedélyt kellene kérniük. A BKK azt írta, hogy "hibás munkaközi dokumentum került közzétételre". Erről bővebben itt olvashat.