A Klubrádió befektetője bevásárolta magát a 168 Órába

2015.10.21. 17:25

Többségi tulajdonrészt szerzett a 168 Órában a Brit Média Befektetési Zrt. A befektető magyar cég mögött egy belgiumi alapítvány áll, nyáron a Klubrádióban szereztek öt százalékos részesedést. 

A Klubrádió után a 168 Órában is tulajdonrészt szerzett a Brit Média Befektetési Kft. Megyeri András ügyvezető igazgató közleményében azt írta: többségi tulajdonosok lettek a közéleti hetilapot megjelentető Telegráf Kiadó Kft-ben.

Megyeri András kötelezettséget vállalt, hogy nem változik a politikai irányultság

Forrás: Origo

A szerkesztőség munkáját továbbra is az alapító főszerkesztő, Mester Ákos irányítja. Mint írták, a Brit Média Befektetési Kft. kötelezettséget vállal arra, hogy nem változik a lap politikai irányultsága.

Marad, ami volt

„Marad, ami volt már a lap indulásakor, 25 évvel ezelőtt: polgári-értelmiségi hetilap” – áll a dokumentumban.

A Brit Média Befektetési Kft. júliusban 40 millió forinttal szállt be a Klubrádióba, ezzel öt százalék körüli tulajdonrészt szerzett. Megyeri András akkor az Origónak elmondta: az a legfontosabb feladatuk, hogy a rádió működőképességét fenntartsák.

Nyáron jegyezték be

A Brit Média Kft.-t a idén június 2-án jegyezték be. A cégjegyzék szerint a minimálisan előírt 3 millió forint tőkével alapított vállalkozás fő tevékenységi köre a rádióműsor-szolgáltatás, de tevékenységi körei alapján foglalkozhat akár napilapkiadással, sőt médiareklámmal is.

A Brit Média Kft. kisebbségi tulajdonosa és ügyvezetője Megyeri András, a Bét Sálom zsinagóga vezetésének tagja. A magyar kft. többségi tulajdonosa pedig egy Belgiumban bejegyzett alapítvány, a Brit Media Foundation.