Vágólapra másolva!
Idén ugyanarra a napra, november 27-re esik a karácsonyi bevásárlás kezdetét jelentő, óriási akciókban bővelkedő Black Friday és a fogyasztói böjtként ismert Ne vásárolj semmit! nap.
Vágólapra másolva!

Mindenki tegyen belátása szerint, hogy melyik trendet követi: beleveti magát az akciók tömkelegébe, vagy szigorú önmegtartóztatást gyakorol egy nap erejéig. Az viszont biztos, hogy vásárlási szokásaink erősen megváltoztak az elmúlt pár év során.

Folyamatosan emelkedik

Az internetes vásárlások egyre népszerűbbek a lakosság körében, a bővülésben a vásárlási szokások átalakulása és az internetes vásárlásba vetett bizalom növekedése egyaránt szerepet játszik. Az e-kereskedelemben rendszeresen részt vevő lakosság aránya hazánkban folyamatosan emelkedik, 2014-ben 20 százalék volt. (Az EU 28 tagállamának átlaga 41 százalék volt.)

Forrás: KSH

Az elmúlt évtizedben folyamatosan bővült a csomagküldő és internetes kiskereskedelem forgalma: 2005 és 2014 között több mint hatszorosára. 2015 első három negyedévében a teljes hazai kiskereskedelmi forgalomból a csomagküldő és internetes vásárlások 2 százalékkal részesedtek, az árbevétel pedig 145,6 milliárd forint volt, az egy évvel korábbinál 26 százalékkal több.