Mindenki tegyen belátása szerint, hogy melyik trendet követi: beleveti magát az akciók tömkelegébe, vagy szigorú önmegtartóztatást gyakorol egy nap erejéig. Az viszont biztos, hogy vásárlási szokásaink erősen megváltoztak az elmúlt pár év során.
Az internetes vásárlások egyre népszerűbbek a lakosság körében, a bővülésben a vásárlási szokások átalakulása és az internetes vásárlásba vetett bizalom növekedése egyaránt szerepet játszik. Az e-kereskedelemben rendszeresen részt vevő lakosság aránya hazánkban folyamatosan emelkedik, 2014-ben 20 százalék volt. (Az EU 28 tagállamának átlaga 41 százalék volt.)
Az elmúlt évtizedben folyamatosan bővült a csomagküldő és internetes kiskereskedelem forgalma: 2005 és 2014 között több mint hatszorosára. 2015 első három negyedévében a teljes hazai kiskereskedelmi forgalomból a csomagküldő és internetes vásárlások 2 százalékkal részesedtek, az árbevétel pedig 145,6 milliárd forint volt, az egy évvel korábbinál 26 százalékkal több.