Ismét fölmerült a Déli pályaudvar bezárása

déli pályaudvar támfal megcsúszott
Vágólapra másolva!
Lebonthatják a budapesti Déli pályaudvart. A mostani építmény helyét a Délivel határos Vérmező park „folytatása” foglalhatja el. Dorner Lajos, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület korábban arról beszélt az Origónak, hogy a Kelenföldi pályaudvar nincs fölkészülve arra, hogy a Déli pályaudvar funkcióját átvegye
Vágólapra másolva!

Lebonthatják a Déli pályaudvart – értesült a Magyar Hírlap. A lap szerint a vasúti síneket felszednék, és egy parkolót létesítenének a vasútállomás helyén. A jelenlegi fejpályaudvar szerepét a kelenföldi veszi majd át. Korábban is felmerült már a pályaudvar bezárása, akkor úgy volt, hogy a helyén egy új, budai szuperkórház épül fel.

Már korábban tervezték a Déli pályaudvar bezárását Fotó: Polyák Attila - Origo

Tarlós is támogatta

Mint arról az Origo korábban beszámolt, Tarlós István személy szerint támogatja a Déli pályaudvar bezárását, de

nem számít arra, hogy az ő ciklusában ez megtörténik –

hangzott el egy háttérbeszélgetésen. Kelenföld azonban nincs felkészülve arra, hogy kiváltsa a Délit.

Kelenföld egy nagyméretű megálló

Sokszor felvetődött már, hogy a Déli pályaudvar funkcióit a kelenföldi állomásra kellene helyezni, de főként ingatlanfejlesztési szempontok játszottak szerepet a döntés előkészítésében – mondta korábban az Origónak Dorner Lajos. A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület elnöke szerint a 2008-as gazdasági válság kitörése után pénzhiány miatt ezek a tervek lekerültek a napirendről.

Kelenföld venné át a Déli pályaudvar szerepét Fotó: Bielik István - Origo

A Kelenföldi pályaudvar nincs fölkészülve arra, hogy a Déli pályaudvar funkcióját átvegye, mivel csupán egy nagyméretű megállónak tekinthető. A mostani helyzetben is jól látható, hogy a nagyobb méretű forgalom miatt

Kelenföld nem képes hibátlanul ellátni a feladatát.

Egyértelműen nem reális ötlet a jelenlegi infrastrukturális adottságok mellett a Déli pályaudvar kiiktatása – mondta Dorner Lajos.