81 milliárdot költött a kormány reklámra

2016.01.04. 19:35

Négy év alatt, 2010–14 között 81 milliárd forintot költött a kormány állami hirdetésekre, de ez 3 milliárddal kevesebb, mint az előző ciklus hasonló reklámköltései - közölte Rogán Antal miniszter egy ellenzéki képviselő érdeklődésére. Nem maradt ki a válaszból a gyurcsányozás sem.

Évente több mint 20 milliárd forintot költött az előző ciklusban az Orbán-kormány állami reklámhirdetésekre, de a Miniszterelnöki Kabinetirodát vezető Rogán Antal szerint ez még mindig kevesebb, mint amennyit az azt megelőző ciklusban fordítottak hasonló célra.

81 milliárd 4 év alatt

A jelenlegi kabinet kevesebbet költ reklámokra, mint az azt megelőző Gyurcsány-Bajnai kormányok - kezdte a Hvg.hu írása szerint Rogán Antal a választ arra az írásbeli kérdésre, melyet Varju Lászlótól, a Demokratikus Koalíció (DK) politikusától kapott.

Rogán Antal elmúltnégyévezett

Fotó: Marton Szilvia - Origo

Varju egyébként már kérdésében megfogalmazta azt az állítást, miszerint "az Orbán-kormány 5 éve folyamatosan kampány üzemmódban működik". Ám Rogán szerint a kabinet csak arra törekszik, hogy rendszeresen tájékoztassa az állampolgárokat az életüket meghatározó aktuális intézkedésekről. A 2006 és 2010 közötti ciklusban az állam 84 milliárd forintot költött állami reklámhirdetésekre, ami 3 milliárd forinttal több, mint a 2010–2014-es időszak kiadásai - folytatódott a miniszter magyarázata.

Rogán nem hagyta ki, hogy meg ne jegyezze: a baloldali kormányok gyakran keverték össze a pártkommunikációt a kormányzati kommunikációval. Ennek egyik kirívó példája az a cikk, amelyet 2008-ban Gyurcsány Ferenc jelentetett meg a Népszabadságban. A cikk 4,5 millió forintba került, amelyet felerészt a kormány, felerészt a Magyar Szocialista Párt állt" - emlékeztetett.

KAPCSOLÓDÓ CIKK

Most
Top 12 óra