Bezárt múzeumot vezethet Vitézy Dávid

2016.01.16. 10:48

Múzeumba került Vitézy Dávid: szombattól a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeumot vezetheti főigazgatóként. Igaz, az átépítésre váró intézmény zárva tart - legkorábban 2018-ban nyitják meg újra.

Szombattól Vitézy Dávid a közlekedési múzeum főigazgatója: az Emberi Erőforrások Minisztériuma január 16-i határidővel nevezte ki az intézmény élére a BKK korábbi vezetőjét.

Amíg nincs új tender

A tárca még októberben írt ki pályázatot a múzeum főigazgatói posztjára, de az eredménytelenül zárult. Balog Zoltán miniszter ekkor döntött Vitézy Dávid kinevezéséről, az újabb pályázat kiírásáig.

A NOHAB-mozdonyt is elköltöztették a múzeum elől

Forrás: MTI/Máthé Zoltán

Az új főigazgató feladata, hogy kidolgozza a múzeum hosszú távú működtetési terveit, a Liget projekttel összehangolt felújítási-átépítési folyamatokat.

Lesz idő a tervekre

Vitézy Dávid pedig zavartalanul tervezgethet, hiszen a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeumot három évre bezárták, 

az intézet 2015 áprilisától 2018 március közepéig nem látogatható, átépítés miatt. A rajongók viszont a Millenárison, a Csodák Palotájában most is megnézhetik a múzeum ideiglenes tárlatát, amit az első tervek szerint még a Bálnában akartak elhelyezni -  utóbbi szervezése is Vitézy hatáskörébe tartozik.

A főigazgató egyébként Facebook-posztban számolt be kinevezéséről, a "megtisztelő és izgalmas feladatról", hogy újra építse és alapítsa a közlekedési múzeumot. Bejegyzésében arról ír, hogy a legmodernebb technológiával ígyekeznek majd bemutatni Magyarország közlekedésének történetét. 

A VEKE-től a múzeumig

Vitézy Dávid közlekedési szakértőként, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület szóvivőjeként vált ismertté - jelenlegi kinevezését indokolhatja hogy a VEKE-nél a főváros közlekedéstörténetével is foglalkzott. 2010 és 2014 között pedig ő irányította a Budapesti Közlekedési Központot.

Vitézy Dávid a közlekedési múzeum vezetője lett

Fotó: Tuba Zoltán - Origo

A főpolgármesterrel való viszonya azonban időközben megromlott: végül Tarlós István javaslatára váltották le a BKK éléről, a városvezető pedig jelenleg is kizártnak tartja, hogy valaha egyeztessen vele Budapest közlekedéséről.

Ezután a nemzeti fejlesztési tárca megbízásából fél éven keresztül egy, a vasúti és buszos közlekedés összehangolásáról szóló tanulmányon dolgozott, a szakmai anyag azonban végül nem került nyilvánosságra.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK