Központilag nem rendel Simicska-lapot a parlament

2016.02.08. 15:51

Az Országgyűlés hivatala lemondta a Magyar Nemzet központi előfizetését január elsejével – tudta meg az Origo. Korábban a Magyar Nemzet arról írt, hogy a parlamenti alelnökök és bizottsági elnökök nem rendelhetik meg a lapot. Tényi István még pénteken feljelentést tett. 

A Magyar Nemzetet nem rendelhetik meg a parlamenti alelnökök és bizottsági elnökök idén az Országgyűlés Hivatalának keretéből – írta még múlt héten a Magyar Nemzet

A hírrel kapcsolatban megkerestük a parlament sajtóirodáját. Az közölték, az Országgyűlés Hivatala  a Magyar Nemzet központi előfizetését mondta le  január elsejével, informatív és mértékadó napilapok ezután is a hivatali egységek rendelkezésére állnak. A frakciók továbbra is maguk döntenek arról, hogy mely sajtótermékeket kívánják megrendelni. 

Ranglisták

A sajtóosztály mellékelt egy táblázatot is, ami tartalmazza az Országgyűlés Hivatalának és a parlamenti frakcióknak a jelenlegi folyóirat előfizetéseit a példányszámmal kiegészítve. Ebből kiderült, hogy a Magyar Nemzetből 22 előfizetés van érvényben. A napilapok közül a legtöbbet Népszabadságból rendelnek, szám szerint 36-ot. 

Az Országgyűlés hivatala központilag nem rendel Magyar Nemzetet

Fotó: Bielik István - Origo

A kormánypárti Magyar Időkből és Magyar Hírlapból 26-26-ot.  A Népszavából pedig 14-et. A Blikkből 14-et, míg a Borsból 11-et. 

A hetilapok közül a Heti Válasz vezet 36-tal, ezt követi a HVG 32-vel. Utána a Magyar Demokrata és a Magyar Narancs következik 14-14 darabbal. 

Bojkott és feljelentés

Pénteken a fel- és bejelentéseiről ismert Tényi István hivatali visszaélés gyanújával tett feljelentést az ügyben. Kövér László házelnök tavaly tavasszal ellenzékinek nyilvánította a Simicska Lajos érdekeltségébe tartozó Magyar Nemzetet, a Hír TV-t és a Lánchíd Rádiót. Ezután a kormánypártok bojkottot hirdettek a három médium ellen.

Nem először fordul elő

A magyar politika rendszerváltás utáni történetében nem a mostani az első eset, hogy a kormányzat bojkottál egy sajtóorgánumot. Nem is olyan régen2009 elején Gyurcsány Ferenc miniszterelnök hirdetett bojkottot a Magyar Hírlap ellen,  miután az újságban megjelent Bayer Zsolttól a "Betelt a pohár" című írás. Ebben a szerző azt írta, hogy a közelmúltban több bűncselekményt romák követtek el – őket gyilkos állatnak nevezte. 

A Magyar Hírlap hétfői számában megjelent Betelt a pohár című cikket követően Gyurcsány Ferenc miniszterelnök is azt gondolja, hogy betelt a pohár,  arra kéri valamennyi állami intézményt és állami tulajdonú vállalatot, hogy szüntesse meg a lap előfizetését" – közölte akkor a kormányszóvivő. A kormányfő az illetékes vagyonkezelő szervezeten keresztül arra is utasította az állami vállalatokat, hogy szüntessék be a fizetett hirdetések és a reklámok megjelentetését a Magyar Hírlapban. 

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Most
Top 12 óra