Feljelentették a Felcsút-Bicske-Etyek kisvasutat

Felcsút kisvasút
Vágólapra másolva!
A SpeciálTerv Kft. által kiválasztott, és hivatalosan támogatott vonalvezetés ellen tiltakoznak, akiknek a telkén, lakóházukhoz közel menne az etyeki kisvasút.
Vágólapra másolva!

Az Origóban bemutatott, és egy sor állami szervezet, valamint az érintett települések képviselői által egyhangúlag támogatott kisvasúti nyomvonal nem mindenkinek tetszik.

Beköszön a kisvasút

Az Etyekről Bicskére vezetendő, majd onnan a már meglévő felcsúti kisvasúttal is összekötni tervezett vasút Etyek külterületén illetve szélén

több magántelken is áthaladna,

állították az érintettek a magyarnarancs.hu-nak.

A SpeciálTerv által preferált változat az etyeki kisvasútra. A nyomvonal pirossal jelölve kanyarog Etyek felé. A bal szélen halványzölddel a felcsúti kisvasúttal összekötő szakasz, maga a már meglévő kisvasút lila szaggatottal Forrás: SpeciálTerv

Van, akinek a házához egészen közel haladnának el a kisvonatok, más a tervek szerint megállót kapna a telkére. Az egyik érintett, Kerényi Ferenc az Átlátszónak azt mondta, az etyeki Körpince Kör Hagyományőrző Egyesület elnökeként

feljelentést küldött az ügyészségre.

Kerényi a tervekből úgy látja, hogy lovardája területén vezetnék el a kisvasutat, és nem érti, miért van erre szükség. A nyomvonal kanyarokat ír itt le, szerinte viszont sokkal egyenesebben is futhatnának a sínek.

Kellene a földjük

Az oknyomozó portál szerint az érintett területre korábban „kormányhoz közeli illető” tett már vételi ajánlatot, de a tulajdonos nem fogadta azt el.

A felcsút állomás készen várja, hogy meginduljanak a kisvonatok Forrás: Tevan Imre

Kerényi úgy véli, most is ez a cél, a földeket akarják megszerezni. A magyarnarancs.hu szerint viszont kiemelt beruházás lesz a kisvasút építése, így

az állam könnyen kisajátíthatja a kívánt ingatlanokat.

A korábban az Origónak is nyilatkozó Rókusfalvy Pál borász, fogadótulajdonos, rádiós most a 24.hu-nak mondta el, hogy a kisvasutat magát támogatja, de a konkrét vonalvezetésbe nem szólt bele, arról nem tudott.

Bicske, átszállás!

Hivatalosan az etyeki idegenforgalmat szolgálná a beruházás, de a megvalósíthatósági tanulmányt elkészítő SpeciálTerv a nyomvonalvariánsok közül nem azt hozta ki győztesnek, amely a fővárossal a legegyszerűbben kötötte volna össze a községet, Herceghalmon átszállási lehetőséget adva a vasúti fővonalra.

Ehelyett a Bicskére vezető,

sokkal hosszabban kanyargó, lassabb és drágább

változatok egyikét javasolta. Ennek előnye, hogy összekötést adna a szintén Bicskére meghosszabbítani tervezett felcsúti kisvasúttal is. Az Etyek-Bicske szakasz kerekítve 8, a Felcsút-Bicske hosszabbítás egymilliárd forintba kerülne, a kisvasút a tanulmány szerint csaknak 30 milliárd forint veszteséget termelne évente.

A tanulmány becslése a kisvasút beruházási költségeire. A bal oszlopban a választott nyomvonalra Etyek és Bicske között, jobbra a Bicske és Felcsút közötti szakaszra Forrás: Origo