Kiírták a 3-as metróvonal felújításának tervezési tenderét

A BKV 3-as metróvonalán közlekedő szerelvény érkezik Kőbánya-Kispest végállomásra
Vágólapra másolva!
Kiírták a 3-as metróvonal felújítására a tervezési tendert. Az ajánlatkérés nem tartalmazza a vasúti pálya, a mozgólépcsők és liftek felújításának a tervezését. 
Vágólapra másolva!

Kiírta a nyílt közbeszerzést a Budapesti Közlekedési (BKV) Zrt. 3-as metróvonal rekonstrukciójához kapcsolódó kiviteli tervek elkészítésére. A felhívás hétfőn jelent meg a Közbeszerzési Értesítőben.

Nyílt közbeszerzést írtak ki a felújítás kiviteli terveinek elkészítésére Forrás: MTI/Máthé Zoltán

A kiírás szerint a feladat a 17,3 kilométer hosszúságú vonal teljes felújításának a tervezése, amelyből 15,5 kilométer alagútban fut.

Alagút, burkolatok és felszíni rendezés

Ezen belül az ajánlatnak tartalmaznia kell

  • a Deák téri - M2-es és M3-as vonal - összekötő vágányalagútjának részleges felújítását,
  • és a 19 metróállomás teljes körű felújítását Újpest Városközponttól a Határ útig.

A Kőbánya-Kispest felszíni állomást csak részlegesen kell felújítani, viszont része a munkának a Kőér utcai járműtelep részleges felújítása és fejlesztése, továbbá a Szabó Ervin téri diszpécserház részleges átalakítása is.

Az ajánlatkérés nem tartalmazza a vasúti pálya, továbbá a mozgólépcsők és liftek felújításának a tervezését,

viszont az állomásokon meg kell tervezni a belső beépítést, a burkolatokat, a világítást és a bútorzatot is. Része a munkának a kijárati épületek felújításának tervezése, továbbá az érintett felszíni területek áttervezése is.

Novemberben kezdődne

Az ajánlattételi határidő március 21. A kiíró megjegyzése szerint a BKV a 2014–2020 közötti uniós finanszírozási időszak Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Programja (IKOP) keretében támogatási igényt kíván benyújtani a tervezési szerződés finanszírozására.

Tarlós István főpolgármester február elején jelentette be, hogy elkészült a 3-as metró infrastrukturális felújításának ütemterve, amely szerint

a végső átadási határidő 2019. szeptember 30.

Az elkészült ütemterv szerint a felszíni pótlások kiépítése már 2016 első fél évében megkezdődne, és a metrófelújítás első ütemének is 2016. november–decemberben meg kell kezdődnie - mondta Tarlós István.