Nem lesz villamos Újpalotára

"hannoveri" villamos 69-es villamos autóbusz EMBERI LAKHELY ÉPÜLET FOTÓ FOTÓTÉMA KÖZLEKEDÉSI ESZKÖZ Lakóépület lakótelep Nyírpalota utca panelház személyautó toronyház Újpalota újpalotai lakótelep Újpalotai Magasház utcakép város városkép villamos
Budapest, 2015. február 16. A BKK-BKV 69-es vonalán közlekedő egyik "hannoveri" villamos, valamint egy modern autóbusz halad el a főváros XV. kerületében (Újpalotán), a múlt század 70-es éveiben épült 18 emeletes vasbeton "toronyház" előtt, a Nyírpalota utcában. MTVA/Bizományosi: Jászai Csaba *************************** Kedves Felhasználó! Az Ön által most kiválasztott fénykép nem képezi az MTI fotókiadásának, valamint az MTVA fotóarchívumának szerves részét. A kép tartalmáért és a szövegért a fotó készítője vállalja a felelősséget.
Vágólapra másolva!
Bár hivatalosan tervezték a beruházást, ezer sebből vérzett eddig is.
Vágólapra másolva!

Elhalasztották, magyarul törölték az újpalotai villamos beruházását a megvalósítandó projektek közül. Az ittlakunk.hu portál azt írja, hogy ezt jelentette be a helyi tévében a főváros XV. kerületének DK-s polgármestere, Hajdu László.

Az újpalotai villamossal a Thököly útra is visszatért volna a villamosközlekedés. De nem lesz így Forrás:BKK

A szakemberek régóta egyetértenek abban, hogy az egyik legnagyobb, jelenleg rengeteg autóbusszal kiszolgált budapesti lakótelepnek

járna egy korszerű, kötött pályás közlekedési eszköz,

amely összeköti a belvárossal. A 4-es metró természetes folytatási iránya lehetne ez. A metró azonban sokba kerülne, így a Tarlós vezette Budapest villamost tervezett ide a Keleti pályaudvarig.

Nagyon sok támadás érte az elképzelést:

  • A helyiek közül sokan kimondva-kimondatlanul úgy érezték, hogy nekik megígérték a metrót, az jár, ha nem épül, akkor inkább nem kell a „jelentéktelen” villamos sem.
  • Volt, aki a kivágandó fákat, a lebontandó épületeket, a felszíni forgalom zavarását, a villamos vagy éppen az építkezés zaját hozta föl.
  • A villamos alig lenne gyorsabb a jelenlegi buszoknál.
  • A villamos nem menne el Dél-Budára, akik ide utaznak (nincsenek nagyon sokan), veszítenek vele.
  • A villamos legnagyobb hívei is úgy vélik, úgy lenne igazán értelme, ha

    eljutna a belvárosba, de minimum a nagykörútig,

    a Blahára. Ha csak a Keletiig jár majd, szinte mindenkit átszállásra kényszerít. Tarlósék mégis csupán a Keletiig tervezték, így kívántak EU-s pénzt igényelni a projektre.

  • A körvasút alá egy költséges alagutat kellene építeni.

A metróra kell a pénz

Az Origo azonban úgy tudja,

valójában nem ezek az ellenérvek voltak a döntőek

a tervek mostani elkaszálásában. Hanem az, hogy másra kell a pénz: a 3-as metró felújítására.

Újpalotára most is eljut a villamos, de rossz felé megy, így nem versenyképes a buszokkal Forrás: MTI/Jászai Csaba

Erre eredetileg 125 milliárd forintot lőttek be. Ez a summa sem kevés, sőt, jóval több fajlagosan, mint amennyibe a 2-es metró hasonló rendberakása került, ahogy erre az Origo rámutatott. Ugyancsak óriási az összeg, ha azt nézzük, hogy a teljes hétéves uniós költségvetési ciklusra, azaz 2020-ig mindössze 180 milliárd forintot kívánnak a főváros (és környéke) közlekedésére költeni.

Ráadásul az Origo úgy tudja, a 3-as metró rekonstrukciójára már nem is 125, hanem

139 milliárdot kérnek

Tarlósék.

Sokáig maradnak a buszok

Úgy tűnik, Hajdu László polgármester nem örül annak, hogy nem lesz villamos. „Most mi magunk értük el azt, hogy ha ilyen balhés ez, akkor máshová viszik a pénzt” – mondta. Úgy látja, a metrónak soha sem volt realitása.

Metró? Soha!

Egyes szakemberek szerint az újpalotai lakótelep önmagában nem ad ki egy metrónyi forgalmat, mások viszont úgy vélik, ezen segítene, ha a közeli bevásárlóközpontokat (Pólus, Ázsia) is bekötnék, valamint a fővárosba északkeletről beáramló autóforgalom jelentős hányadát egy hatalmas P+R parkolóval fognák meg. Metró tehát nem ezért nem lesz Újpalotán még évtizedekig, hanem mert nem lesz rá pénz.