Elhalasztották, magyarul törölték az újpalotai villamos beruházását a megvalósítandó projektek közül. Az ittlakunk.hu portál azt írja, hogy ezt jelentette be a helyi tévében a főváros XV. kerületének DK-s polgármestere, Hajdu László.
A szakemberek régóta egyetértenek abban, hogy az egyik legnagyobb, jelenleg rengeteg autóbusszal kiszolgált budapesti lakótelepnek
járna egy korszerű, kötött pályás közlekedési eszköz,
amely összeköti a belvárossal. A 4-es metró természetes folytatási iránya lehetne ez. A metró azonban sokba kerülne, így a Tarlós vezette Budapest villamost tervezett ide a Keleti pályaudvarig.
eljutna a belvárosba, de minimum a nagykörútig,
a Blahára. Ha csak a Keletiig jár majd, szinte mindenkit átszállásra kényszerít. Tarlósék mégis csupán a Keletiig tervezték, így kívántak EU-s pénzt igényelni a projektre.
Az Origo azonban úgy tudja,
valójában nem ezek az ellenérvek voltak a döntőek
a tervek mostani elkaszálásában. Hanem az, hogy másra kell a pénz: a 3-as metró felújítására.
Erre eredetileg 125 milliárd forintot lőttek be. Ez a summa sem kevés, sőt, jóval több fajlagosan, mint amennyibe a 2-es metró hasonló rendberakása került, ahogy erre az Origo rámutatott. Ugyancsak óriási az összeg, ha azt nézzük, hogy a teljes hétéves uniós költségvetési ciklusra, azaz 2020-ig mindössze 180 milliárd forintot kívánnak a főváros (és környéke) közlekedésére költeni.
Ráadásul az Origo úgy tudja, a 3-as metró rekonstrukciójára már nem is 125, hanem
139 milliárdot kérnek
Tarlósék.
Úgy tűnik, Hajdu László polgármester nem örül annak, hogy nem lesz villamos. „Most mi magunk értük el azt, hogy ha ilyen balhés ez, akkor máshová viszik a pénzt” – mondta. Úgy látja, a metrónak soha sem volt realitása.
Metró? Soha!
Egyes szakemberek szerint az újpalotai lakótelep önmagában nem ad ki egy metrónyi forgalmat, mások viszont úgy vélik, ezen segítene, ha a közeli bevásárlóközpontokat (Pólus, Ázsia) is bekötnék, valamint a fővárosba északkeletről beáramló autóforgalom jelentős hányadát egy hatalmas P+R parkolóval fognák meg. Metró tehát nem ezért nem lesz Újpalotán még évtizedekig, hanem mert nem lesz rá pénz.