Illyés Péter, a cég ügyvezető igazgatója azt közölte: a baleset okának feltárására a rendőrségi vizsgálat mellett a Mabi-Bus belső vizsgálatot indított. A szakértői eredményeket közölni fogják. Az érintett prototípus nem került kereskedelmi forgalomba, csupán bemutató céllal vett részt a forgalomban, és nem tartozik a BKV számára gyártott flottába - tette hozzá.
A cég egyik elektromos hajtású Modulo C 68e prototípusának bemutatóútján menetközben leestek a tengelyről a bal hátsó kerekek.
A rendőrség mind a hat rögzítő csavart megtalálta a helyszínen.
Az elszabadult kerekek egyike eltalált egy gyalogost a villamosmegállóban, őt kórházba vitték, hozzátartozói elmondása alapján lábszártörést és medencecsont sérülést szenvedett. A Mabi-Bus Kft. munkatársai folyamatos kapcsolatban vannak a hozzátartozókkal.
A típusengedéllyel rendelkező, minden szükséges vizsgálatnak megfelelő Modulo buszok alkatrészeinek, így a balesetben érintett részegységeknek a
beszállítói nagy múlttal és referenciával rendelkező magyar és nemzetközi vállalatok.
A számos magyar és nemzetközi díjat elnyert Modulo C 68e típusú buszok már több ezer kilométert tettek meg sikeresen - közölte Illyés Péter.
A Nemzetgazdasági Minisztérium tavaly decemberben húsz magyar gyártású, elektromos meghajtású midi autóbusz, és az üzemeltetéshez szükséges töltőállomások beszerzéséről írt alá támogatási szerződést a BKV Zrt.-vel. A Modulo buszokat a tervek szerint május 15-ig helyezik forgalomba a budapesti utakon.