Orbán: Cinizmusból még nem épült semmi

Felcsút kisvasút
Vágólapra másolva!
Közismert jelenség, hogy minden, ami épül, gyarapodik, létrejön, „annak nem örülünk, hanem valahogyan próbáljuk támadni, valahogy kikezdeni”, ezt cinizmusnak lehet nevezni, de „cinizmusból még nem épült semmi” – mondta Orbán Viktor miniszterelnök a Vál-völgyi kisvasút átadása után szombaton.
Vágólapra másolva!

Orbán Viktor hangsúlyozta: ha a bírálókra hallgatnának, soha semmi nem történne Magyarországon, de „a síneket le kell rakni, az országot építeni kell”.

A miniszterelnök kifejtette: az 1970-es években felszámolt vasutat még az 1800-as években hozták létre Bicske és Székesfehérvár között. Az új kisvasút ennek a vonalnak csak egy rövid, a felcsúti Pancho Aréna és az Alcsúti Arborétum közötti szakaszán épült meg, de el kellene vinni Bicskéig – mondta.

Orbán Viktor szerint még több kisvasút épülhet, ha lesz rá pénz Forrás: MTI/Miniszterelnöki Sajtóiroda / Szecsődi Balázs

Több kisvasút lehet

A második szakasz ütemterve készen van,

„meglátjuk, hogy pénzünk is lesz-e rá”

– fogalmazott –, mivel jelentős önerőt kell vállalni, amelyet a mostani fejlesztéshez a futballakadémia alapítványa adott.

Ismertette: Magyarországon tizenöt erdei kisvasút van, amelyekre 2015-ben nyolcszázezer ember váltott jegyet, amiből kitűnik, hogy a kisvasútra épülő turizmusra komoly igény van az országban.

Egyrészt fejleszteni kell a meglévőket, de van javaslat arra is, hogy a kisvasutak számát tovább növeljék – mondta Orbán Viktor.

600 milliós támogatás

A szombaton átadott Vál-völgyi kisvasút 600 millió forint vissza nem térítendő uniós támogatással valósult meg. A távlati cél az egykor létező, korábban használt nyomvonal felélesztése, ezzel a térség turisztikai fejlődésének megindítása.

A kisvasút szerelvénye Felcsút állomáson Forrás: Tevan Imre -- Origo

Az elképzelések szerint más kisvasutak mintájára összekapcsolnák az érintett turisztikai és szórakoztatóközpontokat. Az elmúlt években

az ország erdei vasútjai 2,7 milliárd forint értékben újultak meg:

ez hét uniós projektet jelent, amelyek közül ötről (például a lillafüredi, a szilvásváradi és a Börzsönyben épült erdei vasútról) 2010 előtt született döntés.