Budapestről ír a legnagyobb nemzetközi bringás magazin

Tarlós István
Tarlós István, főpolgármester. Origo interjú 2015.
Vágólapra másolva!
A Duna gyönyörű, Buda hegyes-völgyes, Pest menő, a Bubi olcsó, a kerékpársávok szélesek: a világ legnagyobb kerékpáros magazinja szerint Budapest ideális célpontja a kerékpáros turizmusnak. A helyzet Magyarországról nézve korántsem olyan rózsás, mint ahogy a magazin lefesti.
Vágólapra másolva!

Jó eséllyel el fogják árasztani Budapestet a kerékpáros turisták, ha elolvassák a Bicycling.com cikkét a magyar fővárosról. A világ legnagyobb biciklis magazinjának online kiadása kimondottan hízelgő anyagot közölt: még a félinformációk is jobb színben tüntetik fel Budapestet, mint amilyen valójában.

Négy ok

A magazin négy fő indokot sorol fel, amik miatt Budapest kiváló célpontja a bringás turizmusnak:

  • Buda csendes és dimbes-dombos, Pest menő és lapos,
  • Van Bubi,
  • Van Duna,
  • Van Stringbike.

Tarlós István nem szerepel a listán.

A János-hegytől a romkocsmákig

A lap szerzője a budai oldalt azoknak a kerekeseknek ajánlja, akik nem félnek egy kis kihívástól, és szívesen megmásszák a János-hegy 526 méterét a pompás kilátásért, esetleg szeretnek ösvényeken le-föl száguldozni. A pesti oldalt pedig azoknak, akiket a turistalátványosságok és a romkocsmák vonzanak.

A bringás magazin kerékpáros mennyországnak festi le Budapestet Fotó: Dudás Szabolcs - Origo

A Bubi olcsó, de nem ennyire

A Bubiról a cikk már félinformációt közöl: igaz ugyan, hogy a napijegy csak 500 forint (1,81 dollár), de az már nem, hogy ezért cserébe „24 órát lehet nyeregben tölteni”. Ott van még ugye a 25 ezer forintos kaució, ráadásul csak fél óra használat ingyenes, turistáskodás közben ez kevés lehet, illetve macerás félóránként leadni a bringát, várni egy kicsit, és újat kivenni.

Turistalátványosság apró hibákkal

A problémák belülről nyilván mindig jobban látszanak, a Duna-parti nemzetközi kerékpáros útvonal, az Eurovelo 6 valóban jó helyen van, szép helyen van, nagyon népszerű;

a cikk arra már nem tér ki, hogy a budapesti kerékpáros infrastruktúra egyik legproblémásabb darabja

mind turisztikai, mind hivatásforgalmi szempontból. A belvárosi részen a bicikliseket a korzózó turisták közé vezeti, a külvárosi részeken pedig pocsék a minősége és helyenként szó szerint eltűnik a susnyásban.

Az út szélére szorítva

A cikk utolsó képének aláírása így szól:

A mondat pikantériája, hogy a kép, ami alatt áll, a Bajcsy-Zsilinszky út kerékpározható buszsávját ábrázolja. Budapesten alig van kerékpárral használható buszsáv, és Tarlós István főpolgármester azokat is épp felülvizsgáltatja. Egyébként kerékpársáv is alig van Budapesten, az infrastruktúra jelentős részét járdára festett sárga csík alkotja (hivatalos nevén gyalog- és kerékpárút).

A Bicycling.com pont a Bajcsy-Zsilinszky út busz-kerékpársávjával illusztrálja a budapesti biciklis infrastruktúrát Forrás: MTI/Máthé Zoltán

Egy kis nemzetközi reklám nyilván mindig jól jön a fővárosnak, de kemény meglepetések várnak azokra a turistákra, akik a Bicycling.com cikke alapján érkeznek Budapestre.