22 külföldi UHT tej bukott meg a teszteken

tej gyermek HASZNÁLATI TÁRGY HÉTKÖZNAPI iszik kisfiú kislány pohár SZEMÉLY TÁRGY
Budapest, 2011. június 1. Két gyerek tejet iszik a tej világnapján. Egy felmérés szerint a magyarok évente mindössze 67,5 liter, azaz napi 1,8 deciliter tejet fogyasztanak, holott a táplálkozástani szakemberek és az ENSZ napi fél litert javasolnak. Magyarországon az általános iskolás gyerekek csaknem fele egyáltalán nem iszik tejet, közel kétharmaduk pedig semmilyen tejterméket nem fogyaszt. MTI Fotó: Kovács Tamás
Vágólapra másolva!
Újabb eredményt hoztak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal tejpiaci ellenőrzései. A Nébih laboratóriumaiban 48 UHT tej tételt vizsgáltak meg mintegy 200 paraméterre. Az ellenőrzés eredményeként 22 külföldi – szlovák, cseh és lengyel – előállítású terméket kell kivonni a forgalomból, mert zsírtartalmuk alacsonyabb a jelölésen szereplőnél. A hatósági fellépésnek köszönhetően több tízezer liter, a vásárlókat megtévesztő termék kerül le a polcokról.
Vágólapra másolva!

A tejpiaci ellenőrzések során országszerte mintegy 300 élelmiszerforgalmazónál végeztek mintavétellel egybekötött ellenőrzést a megyei kormányhivatalok és a Nébih ellenőrei. A szakemberek a nem magyar előállítású, alacsony áron értékesített UHT tejeket és félkemény sajtokat vizsgálták. Az akcióban 311 tétel UHT tejnél és 522 tétel félkemény sajtnál ellenőrizték a különböző élelmiszerbiztonsági, például jelölési és nyomon követési előírások betartását.

Nem azt adták, amit ígértek Forrás: MTI/Kovács Tamás

A Nébih laboratóriumaiban több mint 100 tej, illetve sajtminta vizsgálatát végezték el a hatóság munkatársai. A 48 UHT tejmintát mintegy 200 paraméterre vizsgálták a szakemberek. A laboratóriumi eredmények alapján összesen 22 tétel, több tízezer liter, többségében 1,5 százalékos zsírtartalmú UHT tejet kell kivonni a forgalomból alacsony zsírtartalom miatt.

Az érintett termékek közül 15 szlovák, 6 cseh és 1 lengyel előállítótól származik.

A kiszűrt termékek zsírtartalma alacsonyabb volt, mint amit a gyártók a dobozon feltűntettek, megtévesztve ezzel a vásárlókat.