Tényként kezelik Simicska Index-vásárlását

2016.06.16. 11:44

A Népszava és a 168 Óra szerint kész tény, hogy Simicska Lajos kezébe kerülhet a Spéder Zoltán tulajdonában álló Index. Mindkét lap azt írja: a nagyvállalkozónak opciós szerződése van a hírportálra. A konstrukció nagyban hasonlíthat ahhoz, amikor Fonyó Károly próbálta megszerezni a TV2-t. Akkor nem sikerült nyélbe ütni az üzletet.

A Népszava Simicska Lajoshoz közeli forrása lényegében megerősítette, hogy az Orbán Viktorral másfél éve szakító nagyvállalkozó pályázik az Indexre, miután a 168 Óra megírta, hogy a Fidesz egykori gazdasági háttérembere köreinek komoly vásárlási opciója lehet a portálra. Az Index jelenlegi tulajdonosa Spéder Zoltán.

A Népszavának vélhetően megbízhatóak a forrásai, mivel a lap elég szorosan kötődik a Simicska-médiabirodalomhoz. Csintalan Sándor, aki meglehetősen jó viszonyt ápol Simicskával, a múlt heti HVG-ben azt mondta, a Népszavát is a Közgép pénzén sikerült lélegeztetőn tartani.

Biztosítékok?

Polyák Gábor médiajogász is úgy látja, elképzelhető, hogy a kormányfővel összekülönbözött nagyvállalkozó elhelyezett pár biztosítékot a rendszerben, amikor még alkalma volt rá. A Mérték Médiaelemző Műhely vezetője azt is mondta, egy hasonló elővásárlási szerződésre hivatkozva akarta tavaly ősszel Simicska üzlettársának, Fonyó Károlynak a Megapolis Media Zrt.-je megszerezni a TV2-t is. 

Egy irányba tartó lépések

Nem életszerűtlen, hogy Simicska az Indexet akarja, talán ezért is csoportosította át forrásait. Ismert, hogy a médiavállalkozó bizonyos sajtótermékei jelentős veszteséget könyvelhettek el 2015. február 6. óta, és noha a gyengülést Simicska köre mindvégig tagadta: a legnagyobb bukást jelentő Class FM-et üzemeltető Advenio Zrt.-t nemrég mégis eladta a Sláger és a Danubius rádiók korábbi tulajdonosainak. Az ügylet mögött vélhetően az állhat, hogy a Class frekvenciaszerződése novemberben lejár, és nem valószínű, hogy a Médiatanács meghosszabbította volna azt újabb 5 évvel egy Simicska-tulajdonolta adónak.

A héten megszűnt a Fonyó tulajdonában lévő Metropol is, bár Simicska üzlettársa tavaly február óta többször is hangoztatta a szerkesztőségben, hogy 2018 nyaráig biztosítva van a lap megjelenése és az egész médiabirodalom fenntartása, még akkor is, hogy ha az Orbán-Simicska konfliktus miatt veszteséges lesz a működésük. Fonyó végül azért döntött a megszűnés mellett, mert nem akart csődbe menni, és adósságokat hátrahagyni a beszállítók és az alkalmazottak felé.

Simicskáék végül elengedték a Metropol kezét

Forrás: Origo

Simicska máshol is érdeklődött 

Korábban Simicska és köre nemcsak a TV2, hanem más befolyásos médiumok háza táján is próbálkozott bővíteni portfólióját. Az összeveszés előtt pletykák szóltak arról is, hogy pályáznak a Népszabadságra, de felmerült a neve egy másik befolyásos jobboldali médiavállalkozó, Spéder Zoltán üzletei körül is. Ez is egybevág azzal, hogy Simicskának vélhetően opciós joga lehet az Indexre. Csintalan Sándor egyébként megerősítette, hogy Simicskáék valóban fel akarták vásárolni a Népszabadságot. 

Csakhogy az utóbbi hetekben Spéder elvesztette Orbán Viktor bizalmát, így egyre nagyobb nyomás nehezedik az FHB Bank elnökére, hogy váljon meg gazdasági érdekeltségeitől, így az Indexet is kiadó CEMP Zrt.-től is. Ha valóban van opciós joga Simicskának az Indexre, akkor vélhetően most van a legjobb alkalom arra, hogy ezzel éljen is. 

Nagy valószínűséggel tényleg opciós joga van az Indexre Simicskának

Fotó: Bielik István - Origo

Eközben a Népszava szerint azt az információt, hogy Orbán Viktor és a Népszabadságot és a Nemzeti Sportot is kiadó vállalatot tulajdonló Heinrich Pecina találkozott, egyik fél sem cáfolta, sőt újabb sajtóinformációk szerint a Mediaworks Mészáros Lőrinc kezébe kerülhet.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK