Schmidt Mária vette meg a Figyelőt

2016.12.05. 14:40

Schmidt Mária vette meg a Figyelő című hetilapot, a megállapodást hétfőn írták alá - tudta meg az Origo.

Minőség, méltányosság és mértéktartás – ezzel a három szóval jellemezhető, hogy milyen újságot szeretnék csinálni a Figyelőből – mondta az Origónak Schmidt Mária, a lap új tulajdonosa. A hetilap korábban is egy nagyon fontos orgánum volt Magyarországon, és a mostani tranzakcióval szeretném, ha ez a hagyomány folytatódna. Nagyon sok tudás halmozódott föl a hetilapnál, és ennek az elvesztése óriási veszteség lett volna a hazai sajtóvilágban – mondta Schmidt Mária.

Elsősorban pénzügyi befektető vagyok a lapnál, és a most is meglévő magas szintű szakmai munka folytatását tűztem ki az egyik legfontosabb célomnak. Abban az esetben, ha nem jelentem volna meg befektetőként, a lap megszűnt volna. Több mint 70 követelést kellett kielégíteni ahhoz, hogy a kiadóval szembeni felszámolási eljárás lezáruljon – mondta az új tulajdonos. „Ezzel a lap dolgozói kaptak egy új esélyt".

Egy éve indult a felszámolás

A felszámolás eljárás tavaly november 4-én indult meg a kiadóval szemben, mely nem fizetett ki egy szállítói számlát egy elszámolási és tulajdonosi vita következtében, írta a 24.hu a kiadó felszámolásának lezárulásáról szóló cikkében. A Mediacity egyébként a Figyelőn kívül is jelentős médiaportfólióval rendelkezik.

A Figyelő hetilap példányszámát jelenleg nem mérik, írta a 24.hu, de a korábbi MATESZ-mérések során 7-8 ezer körül mozgott. Bár ez nem tekinthető túl magas példányszámnak, a lap az utóbbi időben számtalan tényfeltáró cikkel és jelentős interjúval tudta tematizálni a hazai közéletet. A Mediacity Kft. egyébként 2015-ben 634,5 millió forint nettó árbevételt ért el, ennek ellenére 183 millió forint veszteséggel zártak adózás után.