2020-tól távirányítású toronyból irányítják a ferihegyi forgalmat

Légiforgalmi irányítók dolgoznak a HungaroControl Magyar Légiforgalmi Szolgálat ANS III munkatermében, a főváros XVIII. kerületében, az Igló utcában. A HungaroControl a napokban közölte, hogy Európában elsőként eltörölte a magyar légtérben az eddig létező
Légiforgalmi irányítók dolgoznak a HungaroControl Magyar Légiforgalmi Szolgálat ANS III munkatermében, a főváros XVIII. kerületében, az Igló utcában. A HungaroControl a napokban közölte, hogy Európában elsőként eltörölte a magyar légtérben az eddig létező útvonalakat, ezzel lehetővé téve a repülőgépek korlátozások nélküli, szabad légtérhasználatát.
Vágólapra másolva!
Már a jövő év első felében átveheti a ferihegyi torony feladatát kényszerhelyzetben a HungaroControl távirányítású központja, 2020-ra pedig várhatóan teljesen megszűnik a munka a ferihegyi reptéri helyszínen - mondta a Magyar Időknek Szepessy Kornél, a HungaroControl vezérigazgatója.
Vágólapra másolva!

Sikerrel tesztelték ősszel az élő, helyszíni kamerafelvételek alapján működő távirányítású toronyközpontot, amelynek segítségével a budapesti repülőtér le- és felszálló gépeinek irányítását egy távoli központban végzik el.

Szepessy Kornél vezérigazgató szerint az elöregedett és rossz műszaki állapotban lévő ferihegyi torony feladatát kényszerhelyzet esetén már a jövő év első negyedéve után a HungaroControl távirányítású központja veheti át. 2018-ra a mindennapi irányítási tevékenység is átkerülhet a HC központba, míg a ferihegyi torony megmarad kényszertartaléknak. A harmadik lépcsőben pedig 2020-ra a tervek szerint a HC központban egy normál és egy kényszerhelyzeti irányítóközpont is működni kezd, és teljesen átveszi a ferihegyi torony munkáját.

Légiforgalmi irányítók dolgoznak a HungaroControl Magyar Légiforgalmi Szolgálat ANS III munkatermében, a főváros XVIII. kerületében, az Igló utcában Forrás: MTI/Koszticsák Szilárd

A távirányítású toronyközpontban tréningeket és képzéseket is végeznek majd. Az új technikai megoldás a NATO-t is érdekli.

A lap szerdai számában megjelent írás szerint a távirányítású torony más magyar repülőtereken is alkalmazható, például a debreceni légikikötőben, amelynek 1,3 milliárd forintos fejlesztéséről a közelmúltban döntött a kormány. De a HC távirányítású tornya a kecskeméti repülőtér polgári és katonai légi forgalmát is el tudná látni.