Mostantól másként nyílnak a metróajtók

4-es metró Alstom-szerelvény KÖZLEKEDÉSI ESZKÖZ KÖZLEKEDÉSI LÉTESÍTMÉNY M4-es metró mélyállomás metró metróállomás peron SZEMÉLY utas M4-es metró Budapest, 2014. október 18.
Utasok szállnak be a BKK 4-es metró vonalán közlekedő egyik Alstom-szerelvénybe a
Budapest, 2014. október 18. Utasok szállnak be a BKK 4-es metró vonalán közlekedő egyik Alstom-szerelvénybe a Keleti pályaudvari mélyállomáson. MTVA/Bizományosi: Jászai Csaba *************************** Kedves Felhasználó! Az Ön által most kiválasztott fénykép nem képezi az MTI fotókiadásának, valamint az MTVA fotóarchívumának szerves részét. A kép tartalmáért és a szövegért a fotó készítője vállalja a felelősséget.
Vágólapra másolva!
Újra automatikusan kinyílnak majd az ajtók a 2-es és a 4-es metró szerelvényein, miután megállnak az állomáson. 2015 októbere óta ajtónyitó gombot kellett megnyomniuk az utasoknak, de ezt szerdától a Budapesti Közlekedési Központ megszünteti, mert panaszkodtak a fogyatékosok érdekvédői és sok utas is. 
Vágólapra másolva!

2015. október közepén vezette be a BKK az M2-es és az M4-es metróvonalain, hogy gombnyomással nyíljanak az ajtók. Az indoklás az volt, hogy ezzel jelentősen csökkenthető az ajtók elhasználódása, és javítható a járművek légkondicionálásának hatékonysága.

Szerdától a ki- és beszálláskor az utasoknak nem kell megnyomniuk az ajtónyitó gombot Forrás: MTI/Jászai Csaba

Azonban a rendszer bevezetése óta

a fogyatékkal élőket képviselő érdekvédelmi szervezetektől és az utasok egy részétől érkező visszajelzések miatt

a BKK úgy döntött, szerdától újra egyszerre nyílnak és záródnak majd a két vonalon közlekedő Alstom-szerelvények ajtói.

  • A 4-es metróvonalon a nyitási és a záródási folyamat automatikus.
  • A 2-es metróvonalon az ajtókat a járművezető központilag nyitja, illetve zárja.

E két vonalon az ajtók záródását jelző hang- és fényjelzés kezdetén az ajtónyitó gombok inaktívvá válnak, a gombokon látható zöld fény kialszik. Fontos, hogy a jelzés után 5 másodperccel az ajtók automatikusan becsukódnak, tehát ekkor a járművekre már nem szabad sem be-, sem róluk kiszállni. Az ajtók odazárás elleni védelemmel vannak ellátva.