Nyáron kezdődne a Lánchíd és az alagút felújítása

Vágólapra másolva!
Az idén nyáron kezdődő munkák során nemcsak a Lánchidat, hanem a Váralagutat is felújítanák, valamint átépítenék a Clark Ádám teret is. Az erről szóló előterjesztésről jövő szerdán dönthet a Fővárosi Közgyűlés. 
Vágólapra másolva!

A tervek szerint a nyáron elkezdődhetnek a Lánchíd és a Váralagút teljes felújítási munkálatai, amelyek 2019 végéig tarthatnak majd – derült ki a Fővárosi Közgyűlés szerdai ülésére benyújtott előterjesztésből.

Gond van a teherbírással

A testület az ülésen dönthet arról, hogy a rekonstrukciót

22 milliárd 330 millió összköltséggel a BKK Zrt. útján valósítja meg.

Ez az összeg fővárosi saját forrásként rendelkezésre áll.

Mint a budapest.hu oldalon közzétett, a Bagdy Gábor és Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettesek által jegyzett javaslatban olvasható, hogy a felújítást a híd nem megfelelő biztonságú teherbírása indokolja.

A felújítás tartalmazza

  • a meglevő közúti pályalemez teljes elbontását és újjáépítését,
  • a két oldali hídi gyalogos járdakonzolok teljes elbontását és újjáépítését,
  • a megmaradó acélszerkezetek javítását és korrózió elleni védelmét,
  • a gyalogos korlátok műemléki felújítását,
  • a kőfelületek javítását és felülettisztítását,
  • a köz- és díszvilágítás korszerűsítését,
  • a Duna-meder szükség szerinti rendezését,
  • a hídfőkben lévő gyalogos aluljárók szélesített átépítését,
  • a hídfő lépcsőinek átépítését,
  • továbbá a hídfők helyiségeinek felújítását és lehetőség szerinti hasznosítását.

Átépítik az alagutat is

Mint írták, a hídfelújítással egy időben célszerű elvégezni a Váralagút felújítását is a teljes gépészeti rendszerének felújításával egyetemben. Továbbá meg kell újítani az alagút szigetelését és belső borítását. Ezek során – egyebek mellett –

újraosztják a közúti és gyalogos felületet a megváltozott közlekedési igények szerint,

lecserélik a légtechnikai rendszereket, korszerűsítik a közvilágítást, valamint díszvilágítást építenek ki.

A javaslat szerint átépítik a Clark Ádám teret is, ahol a körforgalom mérete csökken, a gyalogosterek pedig bővülnek, új díszburkolatot kapnak. A Lánchíd hídfője felőli oldalra új gyalogos átkelőhely létesül, ezzel a teljes Clark Ádám tér mind a négy térnegyede átjárhatóvá válik. Új gyalogos átkelőhely létesül a Hunyadi János utcai torkolathoz a gyalogos forgalom biztonságának növelésére.

Nem éri meg megtartani a villamos aluljárót

A pesti hídfő mögött található közúti és villamos aluljáró megtartása „nem gazdaságos“ a szerkezet rossz állapota miatt – mutattak rá. A mintegy 75 éves bauxitbeton aluljárórendszer jelenlegi szerkezetének megtartása nem lehetséges a szerkezet statikai elöregedése miatt, ezért a hosszútávú, gazdaságosabb és árvízvédelmi szempontból a jelenleginél nagyobb biztonságot nyújtó szerkezet kialakítása elbontásával és

teljesen új aluljárórendszer építésével

valósítható meg. A pesti hídfő alatti aluljáró újjáépítését a Lánchíd forgalmának teljes kizárása mellett lehet csak elvégezni, ez mintegy másfél évet vesz igénybe – olvasható.

Továbbá – mint írták – a Váralagút és a Lánchíd felújítása idején a Lánchíd-alagút útvonalat teljesen lezárják, ezért az aluljáró felújítását organizációs szempontból célszerű összehangolni a Lánchíd felújításával.

A megvalósítási megállapodás tervezete szerint

a munkálatok tervezett kezdési időpontja 2017. június elseje, a tervezett befejezési időpontja pedig 2019. december 31.

A testület a jövő szerdai ülésen tárgyalhat arról is, hogy folytatódhat a 3-as metró Káposztásmegyerig történő meghosszabbításának előkészítése. A javaslatban szereplő feladat a meghosszabbítás engedélyezési terveinek elkészítését foglalja magában a szükséges engedélyek megszerzésével együtt, beleértve a 3-as metróvonal tervezett káposztásmegyeri végállomását magába foglaló intermodális csomópont tervezési és engedélyezési feladatait is. Az előkészítés, engedélyes terv elkészítésnek határideje 2019 vége.