Ripost: Soros szlovák és cseh emberei a 444 vezetésében

2017.04.16. 12:59

Régóta sejthető, hogy egyes baloldali közéleti hírportálok mögött Soros György áll. Például a 444.hu kiadójának igazgatóságában az amerikai magyar üzletember két régi, külföldi kollégája is megtalálható: egyikük a Open Society vagyis a Nyitott Társadalom alapítvány vezetőjeként bizonyított, másikuk Soros médiafejlesztési alapjánál vezeti az internetes tanácsadórészleget.

Soros GyörgyForrás: MTI/Európai Parlament/Philippe Buissin

A Ripost nézett utána, kik vezetik a 444.hu kiadóját, azét a baloldalinak tartott hírportálét, amely Soros-támogatásokat kap, és amely a Soros-egyetem ügyében elég szubjektív hangvétellel protestál az egyetem és a demonstrációk mellett.

Két, Soros György hálózatához köthető külföldi személy is található az online újság kiadójának igazgatótanácsában,

mindetten aláírási joggal rendelkeznek.

  • Egyikük, akit Soros György a Magyar Jeti Zrt. igazgatótanácsába ültetett, Maria Nemcova, korábban a Soros-féle Open Society, vagyis a Nyitott Társadalom alapítvány prágai programigazgatója volt a Ripost cikke szerint.
  • A másikuk pedig Valer Kot, aki Soros György médiafejlesztési alapjának internetes tanácsadó részlegét vezeti. 

Ennek fényében megkérdőjelezhető, hogy a 444.hu-nál teljes mértékben érvényesül a szerkesztői szabadság, amikor a fő támogatójuk üzleti érdekeltségeiről van szó, és kérdéses az is, milyen alapon becsmérli a portál azokat az orgánumokat, amelyek nem az ő nézeteiket osztják.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK