Az „Új Duna-hídról" a fenti kormányhatározat elmondja, hogy kötöttpályás közlekedéssel együtt 2×3 forgalmi sávos közúti közlekedésre is alkalmas lesz.
A projektre nemzetközi tervpályázatot ír ki a Fővárosi Önkormányzat bevonásával a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium.
A tervpályázat befejezésére, tehát a konkrét látványtervek elkészülésére a mostani jogszabály 2019. első negyedévét jelölte meg. A pályaművek beérkezési határideje a beruházás honlapja alapján 2018. február 19.
A határozat elmondja azt is, hogy az új híd kivitelezése során a kapcsolódó úthálózat tervezését úgy kell megvalósítani, hogy az figyelemmel legyen a fejlesztéssel érintett természeti értékekre,zöldfelületek és a környék lakói életminőségének megőrzésére, javítására.
Az Új Duna-híd honlapja az építés elsődleges indokaként a város déli szakaszának fejlesztését emeli ki. Azt írja, hogy
Csepel ugrásszerű fejlődésének záloga a Budával, illetve a szomszédos kerületekkel való gyors és közvetlen, ám jelenleg hiányzó összeköttetés megteremtése."
Indokként hozza fel a honlap azt is, hogy míg a belvárosi szakaszon 1 kilométerenként van átkelési pont, addig ezen a déli szakaszon 15 kilométeren keresztül nincs erre lehetőség. Így a fenti híd tehermentesíti a belvárosi hidakat is.
Emellett a kormány ugyanezen határozatában döntött a kiemelt közúti projektek jövőbeni kiadási előirányzatairól is. Így jövőre 266 milliárd, 2019-ben 386 milliárd, 2020-ban 198 milliárd, 2021-ben 134 milliárd, míg 2022-ben 61 milliárd forint fordítható erre a célra.