Marad a baleset óta bevezetett lassítás a kettes metrónál

Pillangó utcai metróbaleset helyszínelés 2016 december 5-én Pillangó utcai metróbaleset helyszínelés 2016 december 5-én
metró baleset metróbaleset Pillangó utc
Pillangó utcai metróbaleset helyszínelés 2016 december 5-én
Vágólapra másolva!
A BKV egyelőre nem oldja fel a sebességkorlátozást a 2-es metró Pillangó utca és Örs vezér tere közötti szakaszán.
Vágólapra másolva!

A közlekedési társaság azok után közölte ezt az MTI megkeresésére, hogy a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium Közlekedésbiztonsági Szervezete a múlt héten nyilvánosságra hozta a tavaly novemberben, két szerelvény összeütközésével kapcsolatos záró biztonsági jelentését.

A KBSZ a jelentésben ajánlásokat fogalmazott meg.

Azt javasolták a BKV-nak, hogy a szerelvény gyártójával közösen dolgozzon ki olyan műszaki megoldást, amely szélsőséges időjárási körülmények között is biztosítja a szerelvény kerekei és a sínszálak közötti tapadást.

Dolgozza ki továbbá a csúszós pályaszakaszon történő közlekedés szabályait és dolgozzon ki wgy eljárást a járművezetők kézi vezetési rutinjának javítására és szinten tartására.

Pillangó utcai metróbaleset helyszínelés 2016. december 5-én Forrás: Szabó Gábor - Origo

A BKV az MTI-nek azt írta, a társaság már a zárójelentés kiadása előtt megkezdte az ajánlások végrehajtását.

Jelenleg megoldásokat keresnek a tapadási viszonyok javítására, ennek keretében januárban megkezdik a sínfűtés telepítését.

Emellett a BKV eljárási rendet dolgozott ki és léptetett érvénybe a kedvezőtlen időjárási-, vagy más körülmények következtében kialakult kerékmegcsúszásra vagy kerékfelpörgésre, és a járművezetők kézi vezetési képességeinek fenntartására.

Közölték azt is, hogy a BKV csak akkor változtatja meg a sebességkorlátozás mértékét, ha elvégezték a módosításokat.

Emiatt van a lassítás

A tavaly december eleji kedvezőtlen időjárás miatt a 2-es metró felszíni szakaszán a sínszálak rendkívül csúszósak lettek, a szerelvények nem rendelkeznek a tapadást javító berendezésekkel, csúszásvédelmi berendezéseik pedig már nem voltak képesek kompenzálni az ilyen mértékű tapadáscsökkenést.

Ezért az egyik vonat kerekei megcsúsztak és két szerelvény összeütközött.

A balesetben ketten súlyosan, tizennégyen pedig könnyebben megsérültek, a két metró jelentősen megrongálódott.