Tarlós István közölte, a szerelvények felújítása a legvégéhez közeledik, és a metróvonal teljes körű rekonstrukciója 2017-ben kezdetét vette, jelenleg az északi szakaszon folyik a felújítás. A metróvonalon múlt év márciusától lehetett utazni felújított szerelvényeken is.
A főpolgármester emlékeztetett arra, hogy a 2015-ig semmilyen kötelezettséget nem lehetett vállalni a metró felújítására a 2010 előtt felhalmozott "hatalmas" adósságállomány miatt. Az Orbán-kormány 2015 nyarán vállalta át a több mint 50 milliárdos adósságállományt, és ezután lehetett nekifogni a metrófelújításnak.
A közeledő meleg idő kapcsán szólt arról, hogy a szerelvények klímaberendezéseiről folynak az egyeztetések a kötbér terhére.
A metró akadálymentesítéséről szólva Tarlós István elmondta, hogy
a 20 állomásból 18 esetében megtörténik az akadálymentesítés.
A maradék két állomás esetében is végeznek akadálymentesítést, de az nem elégíti ki a rászorulók kívánságát, ezért a főváros kötelezettséget vállal arra, hogy 2021 végéig megvalósul majd a mozgáskorlátozottak érdekvédelmi szervezete által megfelelőnek tartott akadálymentesítés.
Budapest leghosszabb és legforgalmasabb metróvonala 1976 és 1990 között több ütemben épült. A 3-as metró nem csak a főváros, hanem Magyarország legforgalmasabb tömegközlekedési vonala is egyben, napi több mint félmillió utast szállít, többet mint a MÁV országosan. Építése óta eddig a metróvonalon nem volt átfogó korszerűsítés, napjainkra több mint indokolttá vált a felújítás – jelentette ki.
Az eseménnyel elbúcsúztatták az utolsó régi, még fel nem újított szerelvényt.